تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

May 4, 2021
13:04 سه شنبه، 14ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123707

نخستین مزرعه رمز ارز اصفهان راه‌اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: نخستین مزرعه رمزارز استان توسط بخش خصوصی در شهرستان فریدن ایجاد خواهد شد.
 
 
 حسن قاضی عسکر افزود: یکی از طرح‌هایی که از حدود یک سال و نیم پیش دنبال شد، ایجاد مزرعه رمز ارز بود که به این منظور منطقه فریدن که از نظر آب و هوا، سردسیر و دارای برق اضافه است، انتخاب شد.
 
وی ادامه داد: فریدن از مناطق خوش آب و هواست و درصدد تبدیل آن به منطقه دانش بنیان هستیم، از همین‌رو ایجاد طرح‌های سبز، بدون آلایندگی و کم آب بر در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان افزود: در همین راستا سرمایه‌گذاری در طرح‌های دارای ارزش افزوده و ارزآور با هدف توسعه معیشت مردم از حمایت مجموعه مدیریت استان برخوردار است.
 
وی اضافه کرد: بر این اساس یک شرکت از منطقه فریدن مجوز لازم را از سازمان صمت استان، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی، فرمانداری فریدن، محیط زیست و برق اخذ کرده است تا به عنوان نخستین مزرعه تولید رمز ارز فعالیت کند.
 
قاضی عسکر با بیان اینکه موفقیت در عرصه اقتصاد متضمن حرکت بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و ایجاد ارزش افزوده است، خاطرنشان کرد: سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه از نظر انرژی برق امکان تولید رمز ارز را دارا هستند و حمایت از سرمایه‌گذاری در این صنعت در مناطق مزبور در دستور کار ماست.
 
وی با بیان نقش رمز ارز در دور زدن تحریم‌ها، اظهار داشت: این بخش از صنایع دارای آینده بسیار درخشان است لذا مجوزهای لازم با همت دستگاه‌های اجرایی استان در کوتاه‌ترین زمان دریافت شد.
 
معاون استاندار اصفهان افزود: شرکت یاد شده در فریدن در کنار احداث مزرعه می‌کوشد تا با احداث کارخانه تولید و مونتاژ دستگاه‌های استخراج رمز ارز، استخر پول دیجیتال، مرکز علمی‌کاربردی به منظور تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز و ایجاد نیروگاه‌های برق، از منابع تجدیدپذیر در مسیر خودکفایی گام بردارد.
 
وی با بیان ضرورت اجرای طرح همزیستی گفت: بر اساس این طرح از محل پرت انرژی در یک بخش، در بخش دیگر استفاده می‌شود و به عنوان مثال از گرمای دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در تامین گرمایش گلخانه‌ها استفاده خواهد شد تا از این طریق علاوه بر جلوگیری از پرت انرژی از آلودگی زیست محیطی ناشی از گرمایش سنتی گلخانه‌ها نیز جلوگیری شود.
 
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صمت استان اصفهان نیز در این نشست گفت: تاکنون مجوز ۵۸ مرکز تولید رمز ارز با اشتغالزایی ۶۸۵ نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳ هزار ‌و ۵۵۷ میلیارد ریال در استان صادر شده است.
 
محمد زینلی افزود: هماهنگی با شرکت برق در زمینه ح انرژی از مهمترین الزامات کسب مجوز در این حوزه است.
 
وی با بیان ضرورت مدیریت رمز ارز تاکید کرد: تولید رمزارز صرفا از طریق مبادی قانونی دنبال می‌شود.
 
با راه‌اندازی نخستین مزرعه رمز ارز در فریدن بصورت مستقیم برای ۳۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.
 
اصطلاح استخراج رمزارز به معنی بدست آوردن ارز دیجیتال با استفاده از حل معادلات کریپتوگرافی از طریق رایانه است.
 
این فرایند شامل تایید بلاک‌های داده و افزودن سوابق تراکنش‌ها به یک دفترکل عمومی‌است که به عنوان یک بلاک ‌چین شناخته می‌شوند.
 
مزرعه رمزارز به مکانی(معمولا یک محیط وسیع) گفته می‌شود که تعداد زیادی رایانه برای استخراج یک یا چندین رمزارز در آن جا بکار گرفته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.