اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 5, 2021
17:16 چهارشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123753

اپل در سال ۲۰۱۵ نگران بود تبلیغات اپ استور با موضع تیم کوک در تناقض باشد

اسناد منتشر شده در دادگاه اپل و اپیک گیمز از این موضوع حکایت دارد که اپل در سال ۲۰۱۵ نگران بود نمایش تبلیغات در بخش جستجوی اپ استور با موضع تیم کوک در زمینه روش‌های درآمدزایی این شرکت در تناقض باشد. با این حال، قابلیت مذکور بالاخره اجرایی شد و اپل امروز اعلام کرده که آن را به شکل جدیدی توسعه می‌دهد.
 
ایمیل‌هایی که در دادگاه به نمایش درآمده، نشان می‌دهند یکی از مهندسان اپل به نام «دیوید نیومان» با یکی از مدیران این شرکت به نام «اریک فرایدمن» در فوریه سال ۲۰۱۵ یعنی یک سال قبل از انتشار عمومی تبلیغات در بخش جستجوی اپ استور در این باره حرف زده است. این گفتگو با ارسال ایمیلی از سوی نیومان به فرایدمن آغاز می‌شود که حاوی لینکی از اطلاعیه مربوط به تبلیغات در گوگل پلی استور است. نیومان در این ایمیل از تمایل خود برای عرضه این قابلیت در اپ استور حرف می‌زند.
 
فرایدمن در پاسخ می‌نویسد: «قابلیت پرداخت پول برای دیده شدن جذاب است. ما چندین بار این ایده را برای برچیدن بخش رده‌بندی بازی‌ها مطرح کردیم: اگر مردم حاضرند برای کسب جایگاه به شرکت‌های بازاریابی (بات نت‌ها) پول بپردازند، چرا برای کسب همین جایگاه به ما پول ندهند؟ با این حال فکر نمی‌کنم از این ایده استقبال مناسبی شود. چون آن را یک ایده بد تلقی می‌کنند، هرچند که می‌تواند یک راهکار شفاف باشد.»
 
فرایدمن متقاعد شده بود که رده‌بندی‌های اپ استور واقعا ابزاری برای یافتن اپ‌ها نیستند. او می‌گفت این بخش صرفا به توسعه‌دهندگان نشان می‌دهد که چه برنامه‌هایی بالاتر از بقیه قرار دارند. نیومان مدعی بود اپل می‌تواند با انتشار مقاله‌ای توضیح دهد که چرا می‌خواهد در بخش جستجو تبلیغات بگذارد. منتها او تاکید داشت که باید موضع تیم کوک در زمینه درآمدزایی را هم در نظر گرفت. مشکل این بود که مدیرعامل اپل مدعی بود این شرکت از کاربران پول‌سازی نمی‌کند و تبلیغات در بخش جستجوها با این ادعا در تناقض است.
 
اپل در نهایت در اکتبر سال ۲۰۱۶ تبلیغات را به بخش جستجوهای اپ استور اضافه کرد. این شرکت حالا امروز اعلام کرده که با توسعه این قابلیت به تبلیغات اجازه می‌دهد تا حتی پیش از تایپ کاربر نمایش یابند. قبلا تبلیغات بخش جستجو تنها پس از ورود عبارت مدنظر کاربر نمایش می‌یافت. اما حالا توسعه‌دهندگان می‌توانند بر اساس الگوریتم‌های تبلیغات هدفمند اپ استور، اپ‌های خود را در بخشی کنار Discover و Suggested به نمایش بگذارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.