اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 6, 2021
12:56 پنجشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123770

قابلیت ترجمه خودکار عنوان و توضیحات ویدیوها به‌زودی به یوتیوب اضافه می‌شود

 
گوگل چند وقتی است که به آزمایش قابلیت‌های مختلف سرویس ترجمه خود می‌پردازد. این شرکت در جدیدترین اقدام آزمایش ویژگی جدیدی را شروع کرده که به‌صورت خودکار عنوان و توضیحات ویدیوهای یوتیوب را به زبان مادری کاربر ترجمه می‌کند.
 
به گزارش وب‌سایت «اندروید پلیس»، شمار محدودی از کاربران می‌گویند پنجره‌ پاپ‌آپی روی رابط کاربری یوتیوب در نسخه وب و موبایل آن‌ها ظاهر شده که امکان ترجمه را فراهم می‌کند. چنان‌چه این قابلیت را فعال کنید، عنوان، توضیحات و زیرنویس ویدیوها به‌صورت خودکار به زبان مادری شما نمایش داده می‌شود.
 
 
این ویژگی ظاهرا از طریق یک تغییر سمت سرور فعال شده و به آپدیت اپلیکیشن نیازی ندارد. به‌علاوه، به نظر می‌رسد که در حال حاضر فقط امکان ترجمه از انگلیسی به پرتغالی و ترکی ارائه شده است. همان طور که در تصاویر می‌بینید، ویژگی مذکور متن مربوط به تعداد بازدیدها، دنبال‌کنندگان و زمان بارگذاری ویدیو را هم تغییر داده است. این قابلیت به کاربران کمک خواهد کرد تا راحت‌تر از طریق زبان مادری خود در یوتیوب ویدیو ببینند.
 
 
یوتیوب هنوز رسما اطلاعیه‌ای درباره این قابلیت منتشر نکرده، ولی انتظار داریم که در هفته‌های آتی با افزایش دسترسی کاربران شاهد اضافه شدن زبان‌های بیشتری به گزینه‌های ترجمه آن باشیم. از آن‌جایی که این قابلیت از طریق سرویس «ترنسلیت» کار می‌کند، بنابراین گوگل به‌راحتی می‌تواند آن را برای زبان‌های مختلف فعال کند.
 
یوتیوب با اختلاف بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس میزبانی ویدیو در اینترنت است. فعال‌سازی قابلیت ترجمه خودکار به زبان مادری می‌تواند دسترسی به محتواهای غنی و پرشمار این وب‌سایت را برای صدها میلیون کاربر جهانی آن آسان‌تر کند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم این ویژگی چه زمانی در دسترس سایر کشورها قرار می‌گیرد و آیا زبان فارسی هم پشتیبانی خواهد شد یا نه. از آن‌جایی که فارسی در سرویس ترنسلیت وجود دارد، می‌توانیم امیدوار باشیم که ما هم بتوانیم این ویژگی را دریافت کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.