تلفن همراه

گوشی

May 10, 2021
16:56 دوشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123965

ویوو پشتیبانی نرم‌افزاری سه‌ساله از پرچم‌داران نسل بعد را تأیید کرد

 
پس از شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی و HMD، این بار نوبت به ویوو رسیده است تا پشتیبانی نرم‌افزاری از محصولات خود را به سه سال افزایش بدهد.
 
ویوو با انتشار بیانیه‌ای رسماً تأیید کرد که پرچم‌داران سری ایکس این شرکت از پشتیبانی نرم‌افزاری سه‌ساله برخوردار خواهند بود. این پشتیبانی در واقع شامل محصولاتی از ویوو است که از ماه جولای ۲۰۲۱ (تیرماه ۱۴۰۰) به بعد در بازار اروپا، هند و استرالیا روانهٔ بازار می‌شوند. یوجیان شی، نایب‌رئیس ویوو، در بیانیه ذکر می‌کند: «ما به مشتریانمان متعهد می‌شویم که تجربه‌ای ایده‌آل از گوشی هوشمندی با سطح کیفی پریمیوم در بازهٔ زمانی طولانی‌تری داشته باشند و از آخرین مزایای آپدیت‌های نرم‌افزاری استفاده کنند.»
 
طبق گزارش TheVerge، ویوو با انتشار بیانیهٔ رسمی به جمع شرکت‌هایی پیوست که پشتیبانی نرم‌افزاری بیش از دو سال برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند. چندی پیش سامسونگ و شیائومی اعلام کردند که چنین برنامه‌ای برای محصولات میان‌رده و بالاردهٔ خود ارائه خواهند کرد و حتی فهرستی احتمالی از محصولاتی ارائه شد که قادر به دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری بیشتری خواهند بود.
 
سامسونگ سال گذشتهٔ میلادی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی از مدل‌های گلکسی می‌توانند سه نسل از سیستم‌عامل اندروید را تجربه کنند. درواقع پس از عرضهٔ گوشی هوشمند با نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید، محصول سامسونگ می‌تواند دو نسل بعدی اندروید را نیز دریافت کند. پس از سامسونگ، HMD با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که سری نوکیا X پس از عرضه می‌تواند دو نسل بعدی سیستم‌عامل اندروید را تجربه کند و به مدت سه سال آپدیت و پچ‌های امنیتی را به‌صورت ماهانه دریافت خواهد کرد.
 
گوگل چنین طرحی را در بازهٔ زمانی بیشتری برای محصولات سری پیکسل اجرا می‌کند و حتی مدل‌های بسیار قدیمی گوشی‌های پیکسل قادر به دریافت جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید هستند.  ال‌جی که از بازار گوشی‌ هوشمند کناره‌گیری کرده است نیز اعلام کرد دارندگان مدل‌های جدید محصولات این شرکت از پشتیبانی نرم‌افزاری سه‌ساله برخوردار می‌شوند.
 
انتظار می‌رود پشتیبانی نرم‌افزاری در سال‌های آینده طولانی‌تر شود. سال گذشتهٔ میلادی گوگل و کوالکام بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند که طبق آن، در حال افزایش مدت‌زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های برخوردار از تراشه‌های اسنپدراگون هستند. هدف دو شرکت، رساندن مدت‌زمان پشتیبانی نرم‌افزاری به چهار سال بیان شد.
 
ویوو یکی از سه شرکتی است که زیرمجموعه‌های BBK Electronics محسوب می‌شوند؛ اما دو شرکت دیگر یعنی اوپو و وان‌پلاس، همچنان از سیاست پشتیبانی نرم‌افزاری دوساله از محصولاتشان پیروی می‌کنند؛ البته وان‌پلاس تضمین می‌کند که محصولات این برند چینی به مدت سه سال از آپدیت‌های حاوی پچ‌های امنیتی برخوردار باشند. با اقدامی که ویوو انجام داده است، دور از ذهن نیست که دیگر شرکت‌های زیرمجموعهٔ BBK دست به اقدامی مشابه بزنند.
 
در مقایسه با شرکت‌هایی که گوشی هوشمند و تبلت مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید می‌سازند، بد نیست نگاهی به اپل داشته باشیم که iOS 14 را برای آیفون ۶ اس معرفی‌شده در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.