اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 11, 2021
11:35 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123978

اتصال روستاهای پرجمعیت خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت

 
استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان دولت دوازدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، "حمید ملانوری" روز دوشنبه در تشریح نتایج دیدارش با "محمدجواد آذری جهرمی" وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بنا به وعده شخص وزیر، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از این ظرفیت استفاده می‌کنند.
 
استاندار خراسان جنوبی از رشد ۶ برابری بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از شبکه ملی اطلاعات در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: ابتدای دولت دوازدهم، تعداد ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل بودند که این رقم در حال حاضر به ۶۰۰ روستا رسیده است.
 
وی تامین این زیرساخت مهم در مناطق روستایی را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی خراسان جنوبی، هم‌مرزی با افغانستان و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور، ضرورت توسعه شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی استان را دوچندان می‌کند.
 
ملانوری با تاکید بر اینکه وجود استارتاپ‌های فعال مبتنی بر فاوا از مهمترین ظرفیت‌های استان است گفت: مطالبه ما از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که در راستای حمایت از این استارتاپ‌ها که نقش بسیار مهمی هم در اقتصاد و اشتغال استان دارد، طرح ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال را پشتیبانی کند.
 
وی ادامه داد: موافقت با راه‌اندازی این پارک و تامین منابع مالی مورد نیاز برای تهیه تجهیزات و امکانات آن را از وزارتخانه انتظار داریم.
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی این پارک در  معرفی جاذبه‌های گردشگری و محصولات کشاورزی و معدنی، کمک به توسعه صنایع فرآوری، بازاریابی و ایجاد بازار فروش دائمی و در نتیجه درآمدزایی و ارتقای سطح رفاه افراد جامعه بسیار موثر است.
 
وی توسعه ارتباطات روستایی را خواستار شد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت افزایش کاربری‌های مبتنی بر ارتباطات به ویژه در بحث آموزش، زیرساخت‌های ارتباطات روستایی باید توسعه پیدا کند.
 
ملانوری به ارائه راهکار در این زمینه پرداخت که بعد از بحث و رایزنی، ارتقای ۱۱۴ سایت همراه روستایی به نسل چهارم، اجرای ۵۰ سایت نسل چهارم و اجرای ۶۰ سایت همراه روستایی مورد تایید واقع شد.
 
وی افزایش اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی استان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز مطرح کرد که با موافقت وزیر همراه شد.
 
استاندار خراسان جنوبی از وضعیت ترانزیتی جاده‌ای استان گفت و اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های لازم به منظور برقراری ارتباط بی‌نقص برای رانندگانی که در محورهای استان تردد می‌کنند، مهمترین خدمتی است که به این بزرگواران ارائه می‌شود.
 
پیشنهاد ملانوری برای تقویت پوشش همراه جاده‌ای نیز با قول مساعد وزیر همراه شد.
 
معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارتخانه، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارتخانه و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در این نشست حضور داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.