تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2021
15:17 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124005

نوکیا سرویسی سازمانی بر پایه بلاک چین معرفی کرد

 
 
نوکیا سرویسی بر پایه‌ی بلاک چین توسعه داده است که انتقال داده را به روش ایمن ممکن می‌کند. از این سرویس برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هم استفاده خواهد شد.
 
نوکیا، بازیگر قدیمی صنعت موبایل، از راه‌اندازی بازار داده‌ی نوکیا (Nokia Data Marketplace) خبر داده است. سرویس جدید نوکیا از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند و برای سازمان‌ها توسعه داده شده است. به  گزارش کوین‌تلگراف، نوکیا می‌گوید این سرویس بلاک چین تراکنش داده و تجزیه‌و‌تحلیل آن را در داخل چارچوبی که بر پایه‌ی زیرساخت بلاک چین خصوصی و مجاز توسعه داده شده است ممکن می‌کند.
 
مشتریان نوکیا در صنایع مختلف می‌توانند در شبکه‌ی بلاک چین این شرکت مشارکت کنند تا از مزایای فناوری غیر متمرکز برای انتقال ایمن داده بهره بگیرند. در بخشی از بیانیه‌ی نوکیا می‌خوانیم «این سرویس جدید گستره‌ی وسیعی از استفاده‌‌های عمودی نظیر شارژ خودروی برقی، درآمدزایی از داده‌های محیط زیست و اتوماسیون زنجیره‌ی تأمین» ارائه می‌دهد و در حوزه‌های مختلفی نظیر حمل‌و‌نقل، بنادر، انرژی، شهرهای هوشمند و مراقبت‌های بهداشتی به کار می‌آید.
 
نوکیا می‌گوید بازار داده‌اش می‌تواند به دیگر ارائه‌دهندگان سرویس‌های ارتباطی امکان بدهد شبکه‌های مشابهی توسعه بدهند. قائم‌مقام واحد ابری نوکیا می‌گوید این سرویس بینش تازه‌ای به مشتریان می‌دهد و از طریق ارائه‌ی مدل‌هایی برای پیش‌بینی وضعیت آینده درآمدهای اضافه‌ای به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود نوکیا افزون‌ بر انتقال داده و درآمدزایی، قصد دارد از طریق پروتکل‌های یاددهی سرویس جدیدش به پیشرفت‌هایی در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برسد.
 
نوکیا تنها شرکتی نیست که سرویس سازمانی مبتنی‌ بر بلاک چین توسعه می‌دهد. این بخش از بازار در سال ۲۰۲۰ رشد در خور توجهی تجربه کرد. رشد محسوس بخش سازمانی فناوری بلاک چین به‌طور مثبتی روی پرایس اکشن پروژه‌های فناوری دفتر کل غیر متمرکز (لجر) که در حال توسعه‌ی راهکارهای جدیدی هستند تأثیر گذاشته است. رمزارزهایی نظیر XLM،اXDC و XRP که متمرکز بر سازمان‌ها هستند طی چند وقت اخیر رشد قیمتی تجربه کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.