تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 11, 2021
17:07 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124018

آپدیت کروم ۹۰ با سه ویجت جذاب برای iOS منتشر شد

 
گوگل امروز آپدیت کروم ۹۰ را با پشتیبانی از سه ویجت جدید برای آیفون، آیپد و آیپاد تاچ منتشر کرده که یکی از آن‌ها بازی معروف دایناسور این مرورگر است. قابلیت‌های جدید این نسخه روی دستگاه‌های مجهز به iOS 14 یا بالاتر کار می‌کند.
 
نسخه جدید کروم سه ویجت جدید را برای این مرورگر به ارمغان می‌آورد. ویجت اول نواری را به شما ارائه می‌کند که می‌توانید در آن جستجو کنید یا آدرس صفحات اینترنتی را بنویسید. ویجت دوم ابزار پیشرفته‌تری است که علاوه بر نوار ویجت اول، امکان دسترسی به حالت Incognito، جستجوی صوتی و اسکن تصویری را فراهم می‌کند. ویجت سوم هم همان بازی معروف دایناسور است که در هنگام قطعی اینترنت در مرورگر کروم به آن دسترسی پیدا می‌کنید.
 
برای افزودن این ویجت‌ها به صفحه Home آیفون کافیست انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و گزینه + را از بالای سمت چپ انتخاب کنید. البته به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به ویجت‌ها باید پس از آپدیت کروم یک بار مرورگر را باز کرده باشید. طبق اعلام گوگل، کروم ۹۰ همچنین دارای قابلیتی برای ویرایش اسامی کاربری و گذرواژه‌های ذخیره‌ شده در این مرورگر است.
 
 
کروم ماه پیش برای اولین بار از نوامبر سال ۲۰۲۰ آپدیت نسخه ۸۷ را منتشر کرد، با این حال آپدیت قبلی فقط روی حل باگ‌ها تمرکز داشت. گوگل همچنین به شکل عجیبی از انتشار نسخه‌های ۸۸ و ۸۹ کروم در iOS صرف‌نظر کرد و به‌طور مستقیم دست به انتشار کروم ۹۰ زد. این نسخه اواسط ماه آوریل برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید منتشر شده بود.
 
این شرکت حالا در حال کار روی کروم ۹۱ است و چندی قبل اعلام کرد که آپدیت بعدی مرورگر خود را با پشتیبانی از مجوز خواندن کلیپ‌بورد در دسکتاپ منتشر می‌کند. کاربران با این قابلیت مثلا می‌توانند از حافظه کلیپ‌بورد برای کپی فایل‌ها به ایمیل استفاده کنند تا لزوما نیازی به درگ و دراپ نداشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.