تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 13, 2021
14:36 پنجشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124061

تسلا: دیگر با بیت کوین ماشین نمی‌فروشیم/بیت کوین10 درصد ریخت!

 
 
مدیرعامل بزرگترین سازنده خودروهای برقی می‌گوید به دلیل ملاحظات موجود درباره اثر منفی بیت‌کوین بر تغییر اقلیم، شرکت تسلا فعلا این رمزارز را برای فروش خودروهایش نمی‌پذیرد.
 
کمی پس از آنکه ایلان ماسک این موضوع را در توییتی اعلام کرد نرخ برابری بیت‌کوین با واحدهای پول کشورهای عمده حدود ۱۰ درصد افت کرد.
 
ارزش سهام شرکت تسلا هم با اعلام این تصمیم پایین آمد.
 
دو ماه پیش که شرکت تسلا پذیرش بیت‌کوین برای فروش خودروهایش را اعلام کرد بسیاری از سهامداران این شرکت و همچنین فعالان محیط زیست از آن تصمیم انتقاد کردند.
 
یک ماه قبل از آن تسلا فاش کرد که معادل یک و نیم میلیارد دلار بیت‌کوین خریده است.
 
بیت‌کوین، که بزرگترین رمزارز دنیای پول‌های دیجیتال به شمار می‌آید، نوسان ارزش بالایی داشته و همچنین "استخراج" و تراکنش‌های آن انرژی زیادی مصرف می‌کند.
 
ایلان ماسک گفته: "ما نسبت به استفاده فزاینده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و پرداخت با بیت‌کوین دغدغه داریم، به ویژه استفاده از زغال سنگ که بدترین گازهای گلخانه‌ای را منتشر می‌کند."
 
او افزوده: "رمزارز ایده خوبی است… اما نمی‌توان بهای گزاف تخریب محیط زیست را بابتش داد."
 
_118486971_04343112-1902-45ec-b5db-3d1b876a19f5.jpg
 
آقای ماسک یکی از شناخته‌شده‌ترین علاقمندان پیگیر بازار رمزارزها است و اظهارنظرهایش در این باره توجه بسیاری جلب می‌کند.
 
دوج‌کوین، رمزارزی که در قالب شوخی ایجاد شده بود، با توییت‌های ایلان ماسک به چهارمین رمزارز بزرگ جهان تبدیل شده است.
 
رمزارزها شیوه‌ای برای پرداخت دیجیتال هستند که بدون مبادله اسکناس یا سکه، و همچنین بی نیاز از یک بانک مرکزی، مالک یا صرافی اصلی یا هر مرکز دیگری و با استفاده از رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود که زنجیره‌ای از سوابق تراکنش‌ها را ذخیره و نقل و انتقالات را مشترکا تایید و به روزرسانی می‌کنند.
 
کامپیوترهای عضو شبکه در ازای آن با حل مسائل ریاضی ویژه رمزارز جدید به دست می‌آورند که اصطلاحا به آن استخراج گفته می‌شود.
 
با رشد ارزش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها در سال‌های اخیر پردازشگرهای ویژه‌ای برای استخراج آن طراحی و ساخته شده‌اند که به آنها ماینر (معدنکار) می‌گویند.
 
این ماینرها انرژی نسبتا بالایی مصرف می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.