تلفن همراه

سیستم‌عامل

گجت

گوشی

May 15, 2021
12:18 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124104

اندروید ۱۲، دستیار گوگل، سیستم عامل پوشیدنی‌ها و شاید هم کمی سخت افزار

 
کرونا سبب شد که  اپل، مایکروسافت و سایر غول‌های تکنولوژی سال گذشته تلاش کنند کنفرانس‌های توسعه دهندگان خود را آنلاین برگزار کنند، با این حال گوگل مراسم معروف I/O خود را لغو کرد. اقدام عجیبی بود اما این مراسم در واقع از طریق پست‌های خبری انجام گرفت و با اینکه باید یک سال دیگر منتظر باز شدن آمفی تئاتر شورلاین در کالیفرنیا که محل برگزاری سابق این مراسم بود باشیم، گوگل تصمیم گرفته تا مراسم سال ۲۰۲۱را به صورت کاملا مجازی اجرا کند. گوگل این بار چیز‌های زیادی برای عرضه دارد.
 
به نقل از وبسایت تک‌کرانچ، ساندرا پیچای، مدیرعامل الفابت ماه گذشته در تماسی با سرمایه‌گذاران اعلام کرد: «معرفی محصولات ما به روند سابق باز‌ خواهند گشت. به ویژه خوشحالیم که مراسم توسعه‌دهندگان ما-گوگل I/O-امسال به صورت کاملا مجازی و رایگان برای همه از ۱۸ تا ۲۰ می برگزار خواهد شد. ما به‌روزرسانی‌های و محصولات زیادی برای معرفی خواهیم داشت و از شما دعوت می‌کنم به آن بپردازید.»
 
به نظر می‌رسد پس از یک سال سخت برای همه دوباره، هفته بعد مراسم گوگل به شکل ایده آل بازگردد. از این مراسم متمرکز بر توسعه دهندگان چه انتظاری می‌توان داشت؟
 
 
تصویر عروسک‌های اندروید در استودیو خانگ، ۳۰ جولای ۲۰۱۳، فورست رو، ساسک شرقی،‌انگلستان.
اندروید ۱۲ مطمئنا مهمترین مورد است. اندروید از دیدگاه نرم‌افزاری محرک اصلی اکوسیستم گوگل است و همواره در این مراسم بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.
 
نسخه ویژه توسعه دهندگان این سیستم عامل موبایلی مدت‌ها است که ارائه شده اما عجیب است که هنوز خبری از مشخصات احتمالی آن ارائه نشده است. درنتیجه احتمالا باید انتظار به‌روزرسانی کوچکی را داشته باشیم و گوگل به همین دلیل تصمیم گرفته خیلی چیز‌ها را به تخیل خود ما واگذار کند.
 
تا آن جایی که می‌دانیم طراحی این سیستم عامل قرار است به روز شود. اما اینکه بجز تغییر ظاهر چه خواهد شد هنوز مشخص نیست.
 
دستیار گوگل هم احتمالا در کنار بروزرسانی‌های محصولات خانگی این شرکت بخش مهمی از مراسم را به خود اختصاص خواهند داد. اما مشخص نیست که این محصولات خانگی شامل صفحه نمایش هوشمند هستند یا اسپیکر‌های Nest گوگل. به یاد داشته باشید که تضمینی برای معرفی سخت افزار وجود ندارد. مراسم معرفی پیکسل در پاییز برگزار می‌شود و شاید معرفی سخت افزار‌ها به آن زمان موکول شود. با این حال در ماه ژوئن هم یک مراسم میانی برگذار می‌شود که شاید برخی دیگر محصولات را شامل شود.
 
محتمل‌ترین سخت افزاری که احتمال معرفی آن وجود دارد، نسخه جدیدی از ایرباد‌های کاملا بی سیم این شرکت است-که یکی دو بار اتفاقی اطلاعات آن درز کرد. گفته می‌شود که پیکسل‌ بادز A احتمالا جفت شوندگی سریع‌تری برای ورزش خواهند داشت و همانطور که از نام این محصول مشخص است احتمالا ارزان‌ترین نسخه ایربادز‌های این شرکت خواهد بود.
 
گوگل ابتدای امسال در بیانیه‌ای غیرمتعارف تایید کرد که پیکسل ۵a 5G در راه است. این شرکت برای رفع شایعات موجود در بیانیه‌ای به وبسایت تک کرانج گفت: «پیکسل  ۵a 5G لغو نشده است. این محصول امسال تقریبا همان زمانی که سال گذشته سری گوشی‌های a معرفی شدند در آمریکا و ژاپن عرضه خواهد شد.» با توجه به اینکه پیکسل ۴a در ماه آگوست معرفی شد پس در همان حدود باید انتظار سری جدید را داشته باشیم. با این حال نباید احتمال عرضه این محصول در تابستان را هم نادیده گرفت.
 
 
نیویورک، ۱۳ سپتامبر: مایکل کورس و گوگل ساعت‌های هوشمند MICHLE KORS ACCESS را جشن می‌گیرند.
سیستم عامل پوشیدنی‌ها (Wear OS) نیز تقریبا همیشه از پایه ثابت‌های این مراسم است. تغییر برند، اصلاح و همکاری‌های سخت افزاری هم در گذشته تغییری ایجاد نکرده است. اما به یاد داشته باشید که این مراسم اولین مراسم بزرگ گوگل پس از خرید شرکت Fitbit از سوی گوگل است و به همین دلیل باید انتظار داشت که این شرکت در حوزه پوشیدنی‌ها/سلامت با قدرت ظاهر شود و همین هفته شایعاتی منتشر شد که ممکن است سامسونگ پس از سال‌ها کار روی سیستم عامل Tizen بالاخره از این سیستم عامل استفاده کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.