اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 15, 2021
12:27 شنبه، 25ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124107

جزئیات محدودیت‌های واتس‌اپ برای کاربران

واتس‌اپ پس از اعلام به‌روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی در ژانویه گذشته، چند ماه پرماجرا را پشت سر گذاشته است. این پیام‌رسان که متعلق به فیس‌بوک است، پس از انتقاداتی که به این سیاست‌گذاری شد، به سرعت تلاش کرد به نوعی، شرایط پیش‌آمده را جبران کند و حتی مهلت زمانی تعیین‌شده برای کاربران را به تعویق انداخت.
 
از اندرویدپلیس، همان‌طور که این اقدام از نظر دولت هند مناسب ارزیابی نشد، آلمان هم این به‌روزرسانی را ممنوع کرد. این در حالی است که واتس‌اپ هنوز سلاح خود را زمین نگذاشته و بر آخرین مهلت زمانی خود اصرار می‌ورزد. با این اوصاف، این سوال ذهن کاربران را مشغول کرده که اگر شرایط جدید این پیام‌رسان را نپذیرید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
 
مهم‌ترین چیزی که لازم است بدانید این است که واتس‌اپ حساب کاربری شما را در روز ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) حذف نخواهد کرد. این شرکت تصمیم گرفته رویکرد ملایم‌تری را برای اعمال سیاست‌های جدید خود در پیش گیرد و می‌خواهد فیچرهای این پیام‌رسان را به تدریج حذف کند.
 
واتس‌اپ طی چند هفته اول، همچنان نوتیفیکیشن‌هایی را ارسال می‌کند که حاوی اطلاعات بیشتری در مورد به‌روزرسانی سیاست‌هایش است. اگرچه این کار قبلاً انجام شده است، ممکن است تکرار این اعلان‌ها بیشتر شود. اگر بعد از این مدت، هنوز این به‌روزرسانی را نپذیرید، این نوتیفیکیشن را همیشه خواهید دید. این اتفاق به معنی آن است که در اصل، واتس‌اپ از دسترسی شما به لیست چت‌ها جلوگیری می‌کند.
 
با وجود این، همچنان می‌توانید به تماس‌ها و ویدئوهای دریافتی دسترسی داشته باشید و پیام‌ها را مشاهده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. پس از چند هفته این عملکرد محدود می‌شود و واتس‌اپ ارسال تماس یا پیام به گوشی شما را متوقف می‌کند.
 
با این حال، واتس‌اپ می‌گوید حساب کاربری شما را حذف نمی‌کند؛ البته باید به این موضوع توجه کنید که خط مشی موجود این شرکت در مورد کاربران غیرفعال همچنان اعمال خواهد شد؛ یعنی اگر طی ۱۲۰ روز واتس‌اپ شما به اینترنت متصل نباشد، ممکن است اکانت شما حذف شود. با این حال، اگر اپلیکیشن را حذف نکنید و تصمیم بگیرید شرایط جدید را حتی بعد از ۱۲۰ روز قبول کنید (به شرطی که به اینترنت متصل باشید) باید بتوانید دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید.
 
اگر هم تصمیم گرفته‌اید راه خود را از واتس‌اپ جدا کنید و بر گزینه‌های دیگری مانند سیگنال یا تلگرام تمرکز کنید، می‌توانید با جست‌وجو در اینترنت، از روش حذف اکانت خود مطلع شوید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.