اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

May 17, 2021
16:55 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124242

افشای لوگوی Lossless سرویس HiFi اپل موزیک پیش از معرفی

 
امروز شاهد اضافه شدن تبلیغی به اپلیکیشن اپل موزیک بودیم که احتمالا به راه‌اندازی سرویس HiFi اشاره می‌کند. حالا لوگوی جدیدی برای قابلیت استریم Lossless در وب‌سایت اپل موزیک مشاهده شده که به شایعات قبلی دامن می‌زند.
 
طراحی به نام Stijn de Vries در صفحه توییتر شخصی خود اعلام کرده که لوگوی Lossless را از نسخه تحت وب سرویس اپل موزیک پیدا کرده. البته ظاهرا یک لوگوی دیگر با عنوان Hi-Res Lossless هم طراحی شده که همین منبع آن را به اشتراک گذاشته است. این دو لوگو در حال حاضر از طریق وب‌سایت اپل موزیک قابل مشاهده نیستند، در نتیجه به نظر می‌رسد اپل به سرعت آن‌ها را حذف کرده است.
 
 
دو لوگوی مربوط به فرمت «بی‌اتلاف» (Lossless) احتمالا به عنوان علامتی در کنار آهنگ‌ها قرار می‌گیرند تا کیفیت بالاتر آن‌ها را نشان دهند. پیش‌تر هم در وب‌سایت اپل موزیک اشاراتی به قابلیت‌های این سرویس جدید از جمله صدای دالبی اتموس مشاهده شده بود.
 
طبق شایعات قبلی، اپل احتمالا فردا از سرویس جدید اپل موزیک Hi-Fi رونمایی می‌کند. منابع صنعت پخش و توزیع موسیقی گفته بودند که این سرویس احتمالا ۹.۹۹ دلار هزینه اضافه از مشترکان اپل موزیک دریافت خواهد کرد. در گزارش‌ها گفته شده که شاید نسل سوم ایرپاد هم همراه با همین سرویس معرفی شود.
 
 
انتظار داریم ایرپاد ۳ از نظر طراحی شبیه ایرپاد پرو باشد. ولی تفاوت این دو دستگاه در وجود قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل حذف نویز فعال خواهد بود. این دستگاه از مدت‌ها قبل در شایعات حاضر بود ولی «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور اپل باور دارد که تولید انبوه آن در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ انجام می‌شود.
 
اسپاتیفای، بزرگ‌ترین رقیب اپل در دنیای استریم موسیقی، چند ماه پیش از راه‌اندازی سرویس مشابهی به نام اسپاتیفای HiFi خبر داد. این سرویس قرار است در دنباله سال جاری میلادی برای شماری از کاربران در بازارهای منتخب در دسترس قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.