بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 18, 2021
16:46 سه شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124292

کاربردی شدن فناوری‌ها در شهرداری‌ها/پست بانک به کمک دانش بنیان‌ها آمد

در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه اینوتکس ۳ تفاهم نامه همکاری با هدف حمایت و تقویت شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.
 
در دهمین نمایشگاه اینوتکس که به دلیل شیوع کرونا در فضای باز پارک فناوری پردیس برگزار شد، ۳ تفاهم نامه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی به امضا رسید.
 
اولین تفاهم نامه میان فن بازار تخصصی شهر هوشمند شهرداری و شبکه فن بازار ملی با حضور اکبر قنبرپور رییس شبکه ملی فن بازار و محمد فرجود مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به امضا رسید.
 
در قالب این تفاهم نامه شهرداری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد شهر هوشمند و رفع چالش‌ها بهره خواهد برد و شرکت‌های دانش‌بنیان فناوری‌های مورد نیاز شهرداری را عرضه خواهند کرد.
 
فرجود در مراسم امضای این تفاهم نامه اعلام کرد: این تفاهم نامه نیست، بلکه قرارداد عملیاتی در این همکاری امضا شده است.
 
در این مراسم همچنین اکبر قنبرپور با بیان اینکه به معاونت علمی قول امضای قرارداد هم سرمایه گذاری با حجم ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان عمر دولت داده می شود، گفت: این میزان تاکنون به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
همکاری معاونت علمی با پست بانک
 
تفاهم نامه دیگری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر اسفندیاری معاون جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پست بانک با حضور دکتر شیری مدیر عامل این بانک منعقد شد.
 
در این مراسم اسفندیاری خاطر نشان کرد: ماموریت ما جذب سرمایه از طریق بانک‌ها است که تا پیش از این میزان جذب سرمایه از سوی شرکت‌های دانش بنیان از بانک‌ها ۱۷ میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال ۹۹ به ۳۲ میلیارد تومان رسید.
 
ایجاد اولین توکن تخصصی
 
تفاهم نامه دیگری برای ایجاد اولین توکن تخصصی میان مهدی عظیمیان رییس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس و پارسا عباسی مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.
 
 
عظیمیان جذب سرمایه را یکی از چالش‌های شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر سرمایه گذاران به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری در حوزه فناوری تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه را ندارند، از این رو گردش مالی در این حوزه کم است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این توکن تخصصی سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در حوزه نوآوری داشته باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.