تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 18, 2021
17:02 سه شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124299

آمازون به دنبال خرید شرکت فیلم‌سازی MGM با مبلغ ۹ میلیارد دلار است

 
آمازون با سرویس پرایم ویدیو تا حدی در حوزه ساخت فیلم و سریال ورود کرده، ولی اکنون شایعه شده که این شرکت می‌خواهد طی یک قرارداد چند میلیارد دلاری شرکت فیلم‌سازی MGM را بخرد تا به شکل جدی‌تری در صنعت سینما و تلویزیون به رقابت بپردازد.
 
به گزارش ورایتی، آمازون پیشنهادی ۹ میلیارد دلاری را برای خرید MGM به این شرکت ارائه کرده است. پیش‌تر خبرگزاری The Information در گزارشی گفته بود که مبلغ مدنظر آمازون چیزی بین ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار است و MGM امیدوار است که بتواند پیشنهادی ۹ میلیارد دلاری دریافت کند.
 
شرکت MGM از دسامبر ۲۰۲۰ به فروش گذاشته شده و از سوی دیگر، ادغام دو غول بزرگ رسانه‌ای «وارنرمدیا» و «دیسکاوری» احتمال عقد قرارداد آمازون و MGM را بیشتر می‌کند. وب‌سایت The Information در گزارش خود مدعی بود که وضعیت مذاکرات آمازون با MGM نامشخص است و این گفتگوها شاید هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد.
 
خبرگزاری گاردین دسامبر پارسال گفته بود MGM دارای مجموعه بزرگی از ۴ هزار فیلم و ۱۷ هزار ساعت برنامه تلویزیونی است. «جیمز باند» به عنوان یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما در کنار آثاری همچون «The Handmaid’s Tale»، «روبوکاپ»، «فارگو» و «Vikings» از جمله آثاری هستند که در تملک این شرکت قرار دارند.
 
با این حال، رقابت در بازار فعلی دنیای سرگرمی با توجه به حضور غول‌های بزرگی مثل دیزنی و نتفلیکس برای بسیاری از شرکت‌های قدیمی سخت شده است. وارنرمدیا و دیسکاوری احتمالا به همین دلیل با یکدیگر ادغام شده‌اند و بعید نیست که آمازون هم سرمایه‌های عظیم خود را از طریق MGM به کار بگیرد تا به شکل جدی‌تری وارد صحنه رقابت در دنیای سینما و تلویزیون شود.
 
آمازون پرایم هم‌اکنون در سراسر جهان بیش از ۲۰۰ میلیون مشترک دارد و ۱۷۵ میلیون مشترک سال گذشته روی این پلتفرم ویدیو تماشا کرده‌اند. نمایندگان آمازون و MGM در حال حاضر از اظهارنظر درباره این شایعات خودداری کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.