تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 19, 2021
15:09 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124330

بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد

 
قیمت بیت‌کوین امروز ۲۹ اردیبهشت با ۱۲ درصد کاهش به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد و در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۳۸هزار دلار معامله می‌شود.  ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر دچار افت شده‌اند و در حال حاضر بیت‌کوین نسبت به ۲۰۰ روز گذشته پایین‌ترین قیمت را دارد. همچنین طبق داده‌های بازار ارز دیجیتال، بیشتر رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته افت ۱۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.
 
به گفته کارشناسان در سایت تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) یکی از دلایل افزایش ریزش، تازه‌واردان به بازار بیت‌کوین هستند که به علت ترس اقدام به فروش بیت‌کوین‌های خود کرده‌اند.
 
در حال حاضر مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی ۱.۹۱۲ تریلیون دلار بوده که نسبت به روز گذشته ۱۲.۴۶ درصد افت داشته است. همچنین طبق آمارهای منتشر شده هم‌اکنون بیت‌کوین ۳۸ درصد و اتریوم ۱۸ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی را در اختیار دارند. ۳۱۰.۹۹۳ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته معامله شده است که بیشترین معامله هم مربوط به خرید و فروش تتر بوده است.
 
به گفته کارشناسان در ابتدا، یکی از مهم‌ترین دلیل کاهش شدید قیمت بیت‌کوین توییت‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بود که اعلام کرد به علت مصرف زیاد انرژی زیاد بیت‌کوین و نگرانی‌های زیست‌محیطی این رمزارز را از روش‌های پرداخت در تسلا کنار خواهد گذاشت. ۱۳ اردیبهشت پس از انتشار توییت ماسک، طبق داده‌های تریدینگ ویو قیمت بیت کوین تقریباً ۱۳ درصد یا بیش از ۷.۰۰۰ دلار در صرافی کوین بیس کاهش یافت. اما پیام مدیرعامل تسلا برای برخی از رمزارزها رشد مثبت به همراه داشته و دو رمزارز کاردانو و پالیگان از هفته گذشته ۱۵ تا ۳۰ درصد رشد داشته‌اند.
 
به گفته کارشناسان این حوزه یکی از دلایل رشد این دو رمزارز این است که هر دو آن‌ها از الگوریتم اجماع اثبات سهام برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کنند که نسبت به بیت کوین مصرف انرژی به‌شدت پایین‌تری دارد.
 
با این‌حال کاردانو نسبت به ۲۴ گذشته یک کاهش ۱۹ درصدی داشت و در حال حاضر  با قیمت ۱.۷۰ دلار معامله می‌شود. اما پالیگان همچنان رشد خود را حفظ کرده و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته رشد ۸ درصدی داشته است که با قیمت ۲.۳۴ دلار معامله می‌شود.
 
WhatsApp Image 2021-05-18 at 11.10.39.jpeg
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.