سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 20, 2021
12:53 پنجشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 124373

هواوی میت‌بوک ۱۶ با پردازنده‌ رایزن 7 5800H معرفی شد

 
 
هواوی از جدیدترین عضو خانواده‌ لپ‌تاپ‌های خود با نام میت‌بوک ۱۶ معرفی کرد که از پردازنده‌ سری ۵۰۰۰H رایزن ۷ به همراه طراحی باریک و مدرن بهره می‌برد. نسبت ۳ به ۲ برای نمایشگر دستگاه در نظر گرفته شده و باتری قدرتمند ۸۴ وات ساعتی آن می‌تواند شارژدهی مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
میت‌بوک ۱۶ با طول ۳۵۱ و عرض ۲۵۴ میلی‌متر طراحی شده و حدود ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد. وزن آن نیز ۱.۹۹ کیلوگرم اعلام شده است. نمایشگر ۱۶ اینچی با پنل IPS و حاشیه‌های بسیار نازک موجب شده است تا نسبت نمایشگر به بدنه آن بتواند به ۹۰ درصد برسد. همان‌طور که گفته شد، نمایشگر دارای نسبت ۳ به ۲ است و رزولوشن ۱۶۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل را پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات کلیدی آن می‌توان به چگالی ۱۸۹ پیکسل در اینچ، پشتیبانی از ۱.۰۷ میلیارد رنگ، نسبت کنتراست ۱۵۰۰ به ۱، حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت، زاویه‌ دید ۱۷۸ درجه و پوشش ۱۰۰ درصد رنگی RGB اشاره کرد.
 
محصول جدید هواوی در دو پیکربندی مختلف با پردازنده‌ی متفاوت عرضه می‌شود. نسخه‌ی پایه از نسخه‌ی ۵۶۰۰H سری رایزن ۵ بهره می‌برد درحالی که مدل قدرتمندتر به ۵۸۰۰H مجهز شده است. هر دوی آن‌ها با گرافیک رادئون AMD، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی NVMe SSD عرضه می‌شوند. همچنین هواوی قابلیت مولتی اسکرین را برای اتصال یکپارچه‌ گوشی‌های هوشمند با لپتاپ‌های خود در نظر گرفته است.
 
باتری لیتیوم – پلیمر وظیفه‌ تامین انرژی میت‌بوک ۱۶ هواوی را با ظرفیت ۸۴ وات ساعت بر عهده دارد که می‌تواند با هر بار شارژ‌ کامل تا ۳.۵ ساعت دوام بیاورد. همچنین شارژ عرضه شده همراه با محصول از نوع فست شارژ ۱۳۵ وات خواهد بود. وبکم محصول نیز در زیر یکی از کلیدهای ردیف بالایی کیبورد قرار گرفته است تا نگرانی‌های امنیتی برخی از کاربران را رفع کند.
 
میت بوک ۱۶ از کیبورد استاندارد کامل همراه با حسگر اثر انگشت و پد لمسی بزرگ بهره می‌برد. بلندگوهای استریو، دو میکروفون مجزا، دو پورت USB-C، دو پورت USB-A 3.2 نسل ۱، خروجی HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری کمبو، بلوتوث ۵.۱ و وای‌فای ۶ از سایر قابلیت‌های مهم دستگاه محسوب می‌شوند. محصول در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری به دست خریداران خواهد رسید. هواوی برچسب قیمت ۹۷۸ دلار برای نسخه‌ پایه و ۱۰۵۵ دلار برای پیکربندی قدرتمندتر را در چین در نظر گرفته است؛ اما هنوز مشخص نیست که وضعیت عرضه‌ جهانی آن‌ها به چه صورت خواهد بود
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.