اپراتورها

تلفن همراه

گوشی

May 22, 2021
10:38 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124405

رضایت مشترکان موبایل آمریکا از سامسونگ بیش از اپل است

ICTna.ir – شاخص میزان رضایت کاربران آمریکایی (ACSI) نشان می‌دهد میزان رضایت مشترکان در بازار تلفن همراه آمریکا طی 12 ماه گذشته باوجود افت‌های ناشی از پاندمی ویروس کرونا تغییر چندانی نداشته است.
 
Customer-service-mobile-CEM-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این میان ادغام T-Mobile با Sprint برخی رتبه‌بندی‌ها را تغییر داده است و این اپراتور از منظر جایگاه بعد از رقبای خود یعنی AT&T و ورایزون قرار گرفته است و آیفون نیز به عنوان محبوب‌ترین گوشی‌هوشمند آمریکایی‌ها موقعیت خود را از دست داده است.
 
دیوید وان‌آمبورگ، مدیر عامل ACSI در بیانیه‌ای برای اعلام شاخص‌های اخیر گفته است: وقتی میزان اتکای مشترکان به شبکه‌های بی‌سیم در سال گذشته را در نظر بگیرید، پایداری نسبی این صنعت یک برد اساسی محسوب می‌شود.
 
او افزوده است: در این میان میزان رضایت مشترکان از اپراتورهای مجازی تلفن همراه در هر دو بخش Full MVNO و Light MVNO ، اندکی کاهش یافته است اما رتبه‌بندی هر دوی آنها ارتباط نزدیکی با وضعیت اپراتورهای تلفن همراه دارد و البته میزان تفییرات آن به اندازه‌ای نیست که موجب ایجاد تحرکات اساسی شود.
 
به گفته او، آیفون نیز دیگر محصول موردتوجه و تحسین‌برانگیز کاربران نیست. در آخرین شاخص میزان رضایت مشترکان با نظرسنجی از 21 هزا رو 189 مشترک که به طول اتفاقی از طریق ایمیل از اول آوریل 2020 تا 29 مارچ 2021 از آنها سوال شد، سامسونگ توانست در میان دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند با کسب نمره 81 رتبه اول را به دست آورد.
 
نمره سامسونگ در مقایسه با بررسی‌های سال قبل بدون تغییر بود اما موقعیت آن به دلیل کمی تغییرات در میزان رضایت از اپل بهبود یافته است. اپل با کسب نمره 80 در مقایسه با سال قبل دو نمره از دست داد و پس از موتورولا در جایگاه سوم قرار گرفت و گوگل نیز برای نخستین بار در جدول رده‌بندی این شاخص‌ها قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.