تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 22, 2021
12:00 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124423

از امروز مراکز مجاز استخراج رمزارز خاموش می‌شوند

 
هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز که به صورت مجاز فعالیت می کنند به 300 مگاوات می‌رسد که برق این میزان به منظور حفظ تعادل و پایداری شبکه برق، قطع می‌شود.
 
به گزارش توانیر، براساس بارهای شناسایی شده و براوردهای صورت گرفته، در حال حاضر بیش از 1500 مگاوات  برق در مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور مصرف می شود، که این مصارف غیرقانونی به دلیل اتصالات نادرست و افزایش تقاطعه ای مصرف برق باعث آسیب دیدگی و حتی سوختن تجهیزات شبکه شده که خاموشی‌هایی را به دنبال خواهد داشت.
 
مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می کنند سریعتر نسبت خاموش کردن اقدام نمایند و الا علاوه بر ضبط تجهیزات تا تعیین تکلیف برق منزل قطع خواهد شد
 
هموطنان عزیز به منظور حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می‌رسد، می‌توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را از طریق مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.
 
 در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمز ارز می پردازند وجود دارد که مردم می‌توانند از طریق مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام کنند.
 
پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمز ارز اقدام می کنند، پس از بررسی و تایید صحت  گزارش ارائه شده، انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.