اپلیکیشن

تلفن همراه

May 22, 2021
12:04 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124425

قابلیت Cinematic Moments گوگل فوتوز

 
 
این روزها استفاده از تصاویر متحرک یا همان انیمیشنی در میان کاربران دستگاه‌های هوشمند بیش از پیش شایع شده و بسیاری از شرکت‌ها سعی دارند تا با عرضه نرم‌افزار و قابلیت‌هایی، امکان تبدیل تصاویر و ویدیوها با فایل‌های انیمیشنی را برای کاربران فراهم کنند.
 
در این میان، شرکت گوگل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران دنیای موبایل، اخیرا و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان خود نشان داد که چگونه اپلیکیشن گوگل فوتوز از فناوری یادگیری ماشینی برای تبدیل تصاویر ثابت به تصاویر متحرک بهره ‌می‌گیرد.
 
به گفته گوگل، این قابلیت نسخه پیشرفته‌تری از ویژگی Cinematic Photos که در سال گذشته برای کاربران فوتوز عرضه شد، محسوب ‌می‌شود. ویژگی مذکور ‌می‌تواند افکت‌های سه بعدی را به تصاویر اضافه کند. اما اکنون قابلیت ایجاد تصاویر انیمیشنی با اضافه شدن ویژگی جدید به نام Cinematic Moments در اختیار کاربران گوگل فوتوز قرار گرفته است.
 
گوگل اعلام کرد که Cinematic Moments ‌می‌تواند دو عکس ایستا را به یک تصویر انیمیشنی تبدیل کند. در این ویژگی، از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده شده و قادر است با اضافه کردن فریم‌های اضافی به دو عکس، تحرک و حالت انیمیشنی را به عکس‌ها اضافه کند.
 
همانطور که در ادامه مشاهده ‌می‌کنید، Cinematic Moments ‌می‌تواند این حالت را در عکس‌هایی با حالت‌ها و سوژه‌های مختلف پیاده کند. نتیجه کار نیز رضایت بخش است و ‌می‌تواند برای کاربران جالب توجه باشد.
 
البته اخیرا وب‌سایتی به نام MyHeritage، چنین قابلیت مشابهی را ارائه ‌می‌دهد و با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، عکس‌های قدی‌می‌را به فایل‌های انیمیشنی و متحرک تبدیل ‌می‌کند. گوگل هنوز زمان عرضه این قابلیت برای نسخه اندروید و آی او اس گوگل فوتوز اعلام نکرده است. اما قطعا این انتظار چندان طولانی نخواهد بود و به زودی ‌می‌توان از این ابزار مهندسان گوگل برای خلق تصاویری انیمیشنی بهره برد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.