اپلیکیشن

تلفن همراه

May 22, 2021
12:28 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124430

انتقاد سخت قاضی دادگاه اپیک گیمز از اپل در حضور تیم کوک

 
تیم کوک در دادگاه اپل و اپیک گیمز حاضر شد و گفت این شرکت به شکل فعلی یا هر شکل دیگری که ممکن باشد کارمزد اپ استور را از کاربران خواهد گرفت. در ادامه قاضی دادگاه انتقادات سختی را خطاب به این غول دنیای فناوری مطرح کرد.
 
قاضی «گونزالز-راجرز» چند دقیقه‌ای از سیاست‌های اپ استور انتقاد کرد و گفت: «شما می‌گویید می‌خواهید کنترل را به کاربران واگذار کنید، پس چه اشکالی دارد که مردم امکان انتخاب گزینه‌ای ارزان‌تر برای محتوا را داشته باشند؟» او از کوک پرسید مشکل عرضه ارزان‌تر پول داخل بازی فورت‌نایت به‌صورت پرداخت درون برنامه‌ای یا لینک به یک وب‌سایت دیگر چیست. کوک پاسخ داد: «اگر ما به توسعه‌دهندگان اجازه دهیم بدین شکل لینک دهند، سیستم پول‌سازی خود را از دست خواهیم داد. ما برای مالکیت فکری خود نیازمند بازدهی هستیم. ما باید ۱۵۰ هزار API و ابزار مختلف توسعه‌دهندگی را به همراه هزینه‌های پردازش مدیریت کنیم.»
 
کوک گفت اگر تعداد روش‌های پرداخت در اپ استور بالا برود، این شرکت باید به جای پردازش تراکنش‌ها و پرداخت به توسعه‌دهندگان، به دنبال شرکت‌های پرداخت واسطه باشد. مدیرعامل اپل افزود: «در آن صورت باید به دنبال راهکار دیگری برای دریافت کارمزد خود باشیم. باید به نحو دیگری ببینیم اوضاع از چه قرار است، چگونه باید صورت‌حساب صادر کنیم و با توسعه‌دهندگان در ارتباط باشیم. به نظر نمی‌آید که وجود چنین فرآیندی ضروری باشد.»
 
راجرز گفت گرفتن کارمزد از پرداخت‌های درون برنامه‌ای از بازی‌ها در شرایطی که از سایر اپ‌ها چنین هزینه‌ای دریافت نمی‌شود یک «انتخاب» است. کوک پاسخ داد: «مشخصا راهکارهای دیگری هم وجود دارد. ولی در مجموع فکر می‌کنیم که این بهترین روش است.» قاضی گفت معتقد است که اپل شمار کاربران بازی‌ها را افزایش می‌دهد اما پس از ارتباط اولیه این خود بازی‌ها هستند که کاربران را حفظ می‌کنند. از این‌جا به بعد اپل فقط از آن‌ها درآمدزایی می‌کند. راجرز در ادامه افزود: «شما هیچ نوع رقابتی در پرداخت‌های درون برنامه‌ای ندارید.» مدیرعامل اپل گفت مردم می‌توانند در سایر پلتفرم‌ها بازی بخرند، توضیح این قضیه به خود توسعه‌دهندگان محول شده است.
 
راجرز گفت اعتقاد ندارد که اپل کارمزد اپ استور را به خاطر ویروس کرونا کاهش داده باشد، به نظر او این شرکت به خاطر دادگاه مجبور به این کار شده است. کوک گفت: «این تصمیم به خاطر ویروس کرونا گرفته شد. البته که موضوع دادگاه را هم در نظر داشتم.» قاضی در نهایت افزود: «به نظر نمی‌آید که رقیب خاصی برای شما وجود داشته باشد و برای همین نیازی نمی‌بینید که به نفع توسعه‌دهندگان کار کنید.»
 
دادگاه اپل و اپیک گیمز دوشنبه پیش رو و پس از هفته‌ها به پایان می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.