اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 22, 2021
15:20 شنبه، 1ام خردادماه 1400
کد خبر: 124444

پیشنهاد ۲.۸ میلیارد دلاری برای صندلی فضاپیمای بلو اوریجین

 
چندی پیش شرکت بلو اوریجین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از صندلی‌های ماموریت فضایی New Shepard خود را به حراج می‌گذارد. حال به نظر می‌رسد که این سفر ۱۰ دقیقه‌ای توجه بسیاری از افراد در جهان به ویژه ثروتمندان را به خود جلب کرده است.
 
بلو اوریجین با انتشار گزارشی نوشت که تاکنون بیشترین مبلغی که برای نشستن روی صندلی فضاپیمای New Shepard پیشنهاد شده، ۲.۸ میلیون دلار بوده است. بر اساس این گزارش، تاکنون ۵۲۰۰ نفر از ۱۳۶ کشور جهان رقم‌های پیشنهادی خود را برای خرید این صندلی خالی ثبت کرده‌اند که تا ابتدا، بیشترین پیشنهاد برابر با ۱.۴ میلیون دلار بود که طولی نکشید این رقم به ۲.۸ میلیارد دلار رسید.
 
این فضاپیمای شرکت بلو اوریجین قصد دارد تا با شش سرنشین و در طی شش ماه آینده به فضا ارسال شود. طبق اعلام این شرکت، مبلغ حاصل از فروش این صندلی برای امور خیریه صرف خواهد شد. همانطور که اشاره شد، در این فضاپیما شش صندلی تعبیه شده که فقط یک صندلی از طریق مزایده به فروش خواهد رفت.
 
اما هنوز سرنوشت پنج صندلی دیگر نامعلوم است و قیمتی نیز از سوی بلو اوریجین برای نشستن روی آن‌ها تعیین نشده است. با این حال، مزایده اخیر می‌تواند به این شرکت در انتخاب افراد علاقه‌مند و البته متمول برای تجربه این سفر ۱۰ دقیقه‌ای به فضای کمک کند.
 
به گفته بلو اوریجین، بعد از اعزام اولین گروه از مسافران به فضا، راه برای ارسال افراد بیشتر هموار خواهد شد و علاقه‌مندان بیشتری می‌توانند این سفر کم‌نظیر را تجربه کنند. بلو اوریجین اعلام کرد که کپسول فضایی New Shepard در بیابانی در تگزاس به فضا پرتاب خواهد شد و این کپسول تا ارتفاع ۶۵ مایلی (۱۰۵ کیلومتری) زمین خواهد رسید.
 
گفته شده که حراج عمومی‌یکی از صندلی‌های این فضاپیما در تاریخ ۱۰ ژوئن به پایان خواهد رسید و در تاریخ ۱۲ ژوئن، این مزایده وارد مرحله آنلاین و زنده خود خواهد شد. بلو اوریجین تاکنون ۱۵ بار این فضاپیما را تست کرد تا بتواند مجهز پرتاب باسرنشین آن را کسب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.