اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

May 23, 2021
11:23 یکشنبه، 2ام خردادماه 1400
کد خبر: 124474

NTT طی پنج سال آینده در فضا دیتاسنتر می‌سازد

ICTna.ir – دو کمپانی NTT و SKY Perfect JSAT اعلام کرده‌اند که قرار است با همکاری دیگر یک شبکه رایانشی همگرا در فضا بسازند که یک دیتاسنتر فضایی بخشی از این شبکه خواهد بود.
 
satellite-2-770x285.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتور ژاپنی این کار را نوآوری در  برنامه‌های مسوولیت اجتماعی خود می‌داند و معتقد است نقش کسب و کارهای فضایی جدید در راستای اهداف جامعه پایدار بسیار اثرگذار خواهد بود اما در هر صورت این روزها موضوع فناوری فضایی بسیار جالب توجه شده است.
 
در همین راستا، اپراتور ژاپنی NTT و کمپانی ارتباطات ماهواره‌ای و پخش SKY Perfect JSAT تیمی تشکیل داده‌اند تا زیرساخت فضایی جدیدی بسازند. بر همین اساس قرار است شبکه و و زیرساخت رایانشی NTT به تجهیزات فضایی SKY Perfect JSAT متصل شوند تا یک شبکه‌ای از ماهواره‌های متصل به یکدیگر از طریق فناوری بی‌سیم نوری به یکدیگر متصل شوند تا یک صورت فلکی تشکیل دهند و رایانش توزیع شده در فضا را تسهیل کنند.
 
این پروژه پردازش دیتا در فضا به جای زمین است و نحوه همکاری این دو شرکت کمی پیچیده است. براساس آن قرار است حجم زیادی از داده‌ها توسط ماهواره‌ها جمع‌آوری شده و در فضا تحلیل شوند به جای اینکه برای پردازش به زمین ارسال شوند. با انجام این کار میزان ترافیک دیتا به شدت کاهش خواهد یافت و تا اندازه زیادی میزان مصرف برق را کاهش خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.