اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

May 24, 2021
11:56 دوشنبه، 3ام خردادماه 1400
کد خبر: 124528

اطلاعات شخصی دو میلیون حساب اپلیکیشن ژاپنی لو رفت

 
یک اپلیکیشن دوست یابی ژاپنی هک شد و احتمالا اطلاعات شخصی بیش از ۱.۷ میلیون دارنده حساب آن لو رفت.
 
شرکت نت مارکتینگ که اپلیکیشن دوست یابی اومیای را اداره می کند، اعلام کرد شواهدی از دسترسی غیرمجاز به سرورهایش در آوریل را مشاهده کرده است. از جمله اطلاعاتی که احتمالا افشا شده اند تصاویر کارت شناسایی مورد استفاده برای تایید سن کاربران شامل گواهی رانندگی، کارت بیمه و گذرنامه هستند. اطلاعات کارت اعتباری در این رخنه اطلاعاتی لو نرفته است.
 
اپلیکیشن اومیای تا آوریل ۶.۸ میلیون حساب کاربری داشته است. این اپلیکیشن برای زنان رایگان است اما با دریافت پول از مردان، درآمدزایی دارد و قصد دارد برای اشتراک ماهانه طرحهایی را معرفی کند که از حدود ۳۹۸۰ ین (۳۷ دلار) آغاز می شوند.
 
ارزش سهام نت مارکتینگ در پی سیل دستور فروش در بازار توکیو در آستانه ریزش قرار گرفت. این شرکت که حدود ۷۰ میلیون دلار ارزش بازار دارد در فرست سکشن بازار سهام توکیو سهامش را عرضه کرده است.
 
حملات باج افزاری ماه جاری پس از این که هکرها سرویس درمانی ایرلند را هدف گرفته و تهدید کردند اطلاعات بیماران را افشا می کنند و همچنین پس از هک شدن گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی آمریکا، خبرساز شدند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مطالعات یک واحد شرکت سایبر ایجنت نشان می دهد بازار دوست یابی آنلاین ژاپن در چهار سال گذشته بیش از دو برابر توسعه پیدا کرده و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد کرده و به ۱۰۶ میلیارد ین برسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.