اپراتورها

تلفن همراه

May 24, 2021
16:51 دوشنبه، 3ام خردادماه 1400
کد خبر: 124562

مدیرعامل شرکت مخابرات: برای سرمایه‌گذاری در شبکه ملی اطلاعات به بازگشت تضمین شده سرمایه نیاز داریم

ICTna.ir – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ما ملزم به رساندن شبکه ارتباطی مخابرات به دورترین روستاها و ارایه خدمات به همه اپراتورهای سیار و ثابت هستیم اما روند سرمایه‌گذاری در این شبکه طی چهار سال گذشته به معنی تعطیلی مخابرات است.
 
Soltani.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مجید سلطانی در جلسه دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با مدیران شرکت مخابرات ایران و بازدید از مرکز کنترل عملیات شبکه شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه در شبکه ارتباطات سیار هم وضعیت خوبی وجود ندارد، افزود: مردم از سایت‌های BTS روسنایی هم که روی شبکه 2G هستند، راضی نیستند و انتظار دارند حداقل به شبکه 4G اپدیت شوند.
 
او اظهار داشت: از آنجایی که هر سایت تلفن همراه به دو هزار میلیارد تومان هزینه برای ارتقا و نوسازی نیاز دارد، سرمایه‌گذاری در شبکه سیار نیز به هزار نیلیارد تومان بودجه نیاز دارد و در این بخش هم سرمایه‌ای وجود ندارد.
 
به گفته سلطانی، سالیانه باید 5 تا 6 هزار میلیارد تومان در مخابرات سرمایه‌گذاری شود چراکه باتوحه به نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد ایران، مخابرات اصلی‌ترین نقش را در دستیابی به اهداف صنعت فاوا بازی می‌کند و افول این شرکت موجب افول این صنعت خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: باید سالیانه پنج هزار میلیارد تومان به صنعت تولید فاوا تزریق شود و درحال حاضر از 25 درصد ظرفیت این صنعت استفاده می‌شود و بدین معنی است که 75 درصد صنعت تعطیل است و کارگران آن هم بیکار هستند.
 
او با اشاره به موضوع اینترنت ماهواره‌ای نیز افزود: بحث اینترنت ماهواره‌ای را در آینده خواهیم داشت و تنها راهی که برای مقابله با این پدیده باید پیش ببریم، تقویت شبکه ثابت و سیار با ارایه خدمات با قیمت مناسب است.
 
سلطانی گفت: برآوردهای ما نشان می‌دهد روند حاشیه سود ما در بخش ارتباطات ثابت نزولی است و برای هر خط تلفن ثابت 21 هزار تومان هزینه می‌کنیم و میانگین دریافتی از این خطوط شش هزار تومان است.
او افزود: در صورت تجدینظر در تعرفه‌ها هم شرکت مخابرت ایران در بخش ثابت سود نخواهد کرد و باتوجه به اینکه به ازای هر خط تلفن ثابت 21 هزار تومان صرف نگهداری آن می‌شود، میزان سود و زیان مخابرات سر به سر می‌شود.
 
سلطانی تصریح کرد: در بخش ارتباطات ثابت سالیانه چهار هزار ملیارد تومان زیاد می‌دهیم و اگر تعرفه اصلاح شود، سر به سر می‌شویم و سود بخش سیار را سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ضمن اینکه اگر ضرر ندهیم، می‌توانیم از راه‌های دیگر مانند وام و فروش اوراق تامین سرمایه کنیم اما تا مادامی که ضرر می‌کنیم نمی‌توانیم این کارها را بکنیم.
 
او افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری در شبکه ملی اطلاعات نیز به بازگشت تضمین شده سرمایه نیاز داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.