تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 25, 2021
12:00 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124586

iOS 14.6 آپدیت شد

 
اپل نسخه عمومی iOS 14.6 را برای کاربران خود منتشر کرد. این به‌روزرسانی در شرایطی به دست کاربران می‌رسد که اپل کم‌کم برای معرفی iOS 15 آماده می‌شود. آپدیت iOS 14.6 شامل تغییرات تازه‌ای در زمینه اپل کارت، پادکست، ایرتگ و Find My است.
 
اپل در آپدیت iOS 14.6 عرضه چند قابلیتی را آغاز کرده که قبلا آن‌ها را معرفی کرده بود. از جمله این‌ ویژگی‌ها می‌توانیم به صدای فضایی در اپل موزیک به همراه دالبی اتموس و کیفیت بی‌اتلاف (Lossless) اشاره کنیم. برای نصب این به‌روزرسانی کافیست به مسیر Settings > General > Software Update بروید. در ادامه نگاهی اجمالی به مهم‌ترین تغییرات iOS 14.6 خواهیم داشت.
 
پادکست
یکی از مهم‌ترین مواردی که به iOS 14.6 اضافه شده، سیستم حق اشتراک پادکست‌هاست. در این به‌روزرسانی کاربران امکان ثبت اشتراک برای کانال‌ها یا برنامه‌های خاص را پیدا می‌کنند. کاربران می‌توانند از طریق تنظیمات اپل آیدی چگونگی پرداخت حق اشتراک را مدیریت کنند. به‌علاوه، این امکان فراهم شده تا کاربران بتوانند به صورت آزمایشی به برخی قسمت‌های پادکست‌ها دسترسی داشته باشند.
 
اپل کارت
همان‌طور که در مراسم Spring Loaded اعلام شد، اپل بالاخره سرویس Apple Card Family را فعال کرد. حالا کاربران می‌توانند اعتبار کارت خود را با حداکثر ۵ نفر از اعضای گروه Family Sharing به اشتراک بگذارند. به‌علاوه، حالا قابلیت‌هایی برای پیگیری مخارج با کنترل‌ها و محدودیت‌های گوناگون در دسترس قرار می‌گیرد.
 
ایرتگ و Find My
در این نسخه اگر ایرتگ خود را گم کنید، حالت Lost Mode به شما اجازه می‌دهد به جای شماره تلفن آدرس ایمیل خود را به دستگاه اضافه کنید. ایرتگ همچنین زمانی که توسط دستگاه‌های مجهز به NFC اسکن شود، می‌تواند شماره تلفن فرد را به‌صورت نیمه‌مخفی نمایش دهد.
 
Shazam
شزم در iOS 14.6 به شکل App Clip درآمده و از این طریق اطلاعات آهنگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دسترسی به این سرویس همچنان می‌توانید از کنترل سنتر اقدام کنید، ولی حالا دیگر نیازی به مراجعه به سایت‌ها ندارید و به‌طور مستقیم از طریق App Clip اطلاعات آهنگ را خواهید دید.
 
اپل موزیک
 
سرویس اپل موزیک Lossless در ماه ژوئن راه‌اندازی می‌شود ولی برای دسترسی به این سرویس و البته قابلیت‌های دالبی اتموس و صدای فضایی باید iOS 14.6 را نصب کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.