اپلیکیشن

تلفن همراه

May 25, 2021
14:53 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124600

نکاتی که برای ارسال بسته با اسنپ‌باکس باید بدانیم

 
اسنپ‌باکس یک راه‌حل تحویل آسان و فوری است که به ما امکان می‌دهد بسته‌های خود از جمله هدیه‌ای برای تولد یک دوست، کالایی که آنلاین فروخته‌ایم یا هر بسته‌ی دیگری را ارسال کنیم. این روزها که به دلیل همه‌گیری کرونا بهتر است تا حد امکان در خانه بمانیم، اسنپ‌باکس در کوتاه‌ترین زمان تمام بسته‌های ما را ارسال می‌کند. در این مسیر، آماده‌ کردن بسته سخت‌ترین کار ما خواهد بود. اما ارسال بار با اسنپ‌باکس مقرراتی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانیم از پیش آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم:
 
۱- ارسال بسته فقط با سرویس باکس
 
طبق قوانین اسنپ، ارسال بسته فقط از طریق سرویس باکس مجاز است و نباید برای جابه‌جایی بسته از سرویس خودرو استفاده کنیم. دلیل این امر، به تفاوت نوع قرارداد کاربران راننده در سرویس جابه‌جایی مسافر با سرویس ارسال مرسوله برمی‌گردد. پس اگر بار خود را با سرویس مخصوص جابه‌جایی مسافر ارسال کنیم و نیاز به پشتیبانی داشته باشیم اسنپ به دلیل تفاوت‌های قراردادش با رانندگان در این دو سرویس نمی‌تواند به‌خوبی از ما پشتیبانی کند.
 
هرچند می‌توانیم در داخل سرویس خودرو نیز بعد از تعیین مقصد و مبدا، گزینه‌ی پیک را انتخاب کنیم ولی در این حالت به امکانات بسیار کمتری دسترسی داریم. به عنوان مثال فعال کردن گزینه‌ی برگشت یا انتخاب مقصد دوم و سوم و همچنین انتخاب نوع موتور (پیک ارسال سریع یا باکس پلاس) امکان‌پذیر نیست. بنابراین برای ارسال بسته، بهترین راه ورود به سوپراپ اسنپ و انتخاب سرویس باکس است.
 
در بیشتر مواقع با انتخاب سرویس باکس، موتور درخواست ما را می‌پذیرد، ولی در شرایطی که تقاضا زیاد می‌شود اسنپ از رانندگان ناوگان خودرو نیز برای جابه‌جایی بسته‌های ما استفاده می‌کند. این سرویس «کارباکس» نام دارد و فعلا از سوی اسنپ به عنوان راهکار کمکی در کنار موتور به کار برده می‌شود.
 
۲- وزن و ابعاد بسته چگونه باشد؟
 
موتورهای اسنپ‌باکس در جابه‌جایی بار محدودیت وزن و ابعاد دارند. این موتورها می‌توانند بسته‌هایی تا سقف ۲۵ کیلوگرم را در شهر جابه‌جا کنند. همچنین ابعاد بسته‌ی ارسالی نباید از ۴۵*۴۵*۴۵ بیشتر باشد.
 
22
 
۳- برای ارسال بارهای آسیپ‌پذیر چه مواردی را رعایت کنیم؟
 
مرسوله‌ی خود را حتما پیش از درخواست اسنپ‌باکس بسته‌بندی کنیم. اگر محتویات بسته شکستنی است، آن را در پوششی مثل نایلون حباب‌دار بپیچیم و بعد در یک جعبه‌ی سبک قرار دهیم. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حین جابه‌جایی خیلی مهم است که در جعبه یا بسته‌ را محکم ببندیم. اگر قصد داریم با اسنپ‌باکس کیک ارسال کنیم، باید این ریسک را بپذیریم که سالم رسیدن کیک در خیابان‌های شلوغ و پر دست‌انداز کار دشواری است. پس قبل از ارسال به‌خوبی آن را بسته‌بندی کنیم.
 
همچنین برای ارسال کالاهای شکستنی یا کیک حتما در همان صفحه‌ی اول سوپر اپ اسنپ وارد سرویس باکس شویم و از آنجا درخواست باکس پلاس (با جعبه) را ثبت کنیم تا بسته‌ی ما با باکس‌های مخصوص ارسال شود. در ضمن پیش از شروع سفر به راننده‌ی اسنپ‌باکس اطلاع دهیم که مرسوله‌ی ما چیست تا او با احتیاط بیشتری آن را به مقصد برساند.
 
۴- منظور از کالای قیمتی چیست؟
 
اسنپ‌باکس از حمل اسنادی مثل چک، سفته، پول نقد، طلا، اوراق بهادار و اشیاء قیمتی معذور است و در صورت ارسال، مسئولیت هر نوع خسارت احتمالی به عهده خودمان خواهد بود. همچنین مرسولات با ارزش بیش از ۵میلیون تومان را با اسنپ‌باکس جابه‌جا نکنیم.
 
۵- ارسال مرسوله‌‌های خلاف قانون ممنوع است
 
اسنپ‌باکس از حمل مرسولات ممنوعه و همینطور مواد محترقه و مایعات و جامدات آتش‌زا معذور است و مسئولیت حقوقی و جزایی چنین مرسولاتی به عهده‌ی فرد ارسال‌کننده است.
 
۶- مشخصات گیرنده را کامل بنویسیم
 
حتما مشخصات گیرنده از جمله نام و آدرس او را با دقت و کامل در اپلیکیشن اسنپ وارد کنیم. اگر گیرنده به هر دلیلی مرسوله‌ی ما را تحویل نگیرد، راننده‌ی اسنپ‌باکس بسته را به فرستنده برمی‌گرداند. اگر می‌خواهیم بسته به دست شخص خاصی برسد، نام و نام خانوادگی فرد گیرنده را هنگام درخواست اسنپ‌باکس، در اپلیکیشن ثبت کنیم و از راننده بخواهیم در محل، بسته را به شخص مورد نظر تحویل دهد.
 
۷- چه کسی باید هزینه را پرداخت کند؟
 
برای پرداخت هزینه‌ی ارسال بسته با اسنپ‌باکس، دو شیوه‌ی آنلاین و نقدی از سوی گیرنده یا فرستنده وجود دارد. از آنجا که حین سفر نمی‌توانیم نوع پرداخت را تغییر دهیم، در صورتی‌که ‌می‌خواهیم پرداخت آنلاین انجام شود، حتما پیش از ثبت درخواست حساب خود را شارژ کنیم. اگر قرار است گیرنده هزینه را به صورت نقدی پرداخت کند، از قبل او را در جریان بگذاریم.
 
۸- آیا امکان ثبت سفر همزمان وجود دارد؟
 
از مزایای اسنپ‌باکس می‌توان به امکان درخواست چند سفر همزمان و همچنین سرویس‌های چند مقصده (تا ۴ مقصد) اشاره کرد. کاربران عادی اسنپ‌باکس می‌توانند ۴ سفر همزمان و مشتریان وفادار می‌‌توانند ۱۵ سفر همزمان را ثبت کنند.
 
۹- سرویس فروش کالا چیست؟
 
قابلیت «فروش کالا» در اسنپ‌باکس سرویس جدیدی است که فروشندگان و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند از آن برای ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنند. با استفاده از این سرویس، فروشندگان می‌توانند کالای مورد نظر را پیش از دریافت هزینه، برای خریدار ارسال کنند و مشتری پس از دریافت کالا هزینه را پرداخت کند. همچنین کالای فروخته شده توسط ناوگان اسنپ‌باکس تنها پس از حصول اطمینان از پرداخت آنلاین هزینه‌ی کالا به خریدار تحویل داده می‎شود. هزینه‌ی محصول فروخته شده (پرداخت شده توسط مشتری) روز کاری بعد به حساب بانکی فروشنده واریز خواهد شد.
 
برای استفاده از این سرویس باید فرایند ثبت سفارش را تا صفحه جزئیات مقصد طبق روال معمول پیش ببرید. در این صفحه گزینه‌‌ی «فروش کالا» را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه باید فروشگاه خود را به اسنپ‌باکس معرفی کنید. نکته‌ی مهم این است که شما فقط یک بار فروشگاه را در اسنپ‌باکس تعریف می‌کنید و برای سفارش‌های بعدی نیازی به انجام مجدد این کار نیست. برای اطلاع از جزئیات سرویس «فروش کالا» به این لینک مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.