اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 25, 2021
14:58 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124601

برنامه زمان‌بندی ثبت نام بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات اعلام شد

 
وزیر ارتباطات روز گذشته از آغاز ثبت‌نام بسته اینترنت رایگان ایام انتخابات خبر داد. این بسته ۷ گیگابایتی که اینترنت داخلی و بین‌المللی را شامل می‌شود و به هر کد ملی تعلق گرفته و مراحل ثبت نام آن طی یک هفته و طبق برنامه زمان‌بندی شده انجام می‌پذیرد تا یکباره شاهد افت ناگهانی سرعت اینترنت نباشیم.
 
افراد برای دریافت این بسته اینترنتی بایستی براساس آخرین رقم کدملی خود به سایت ictgifts.ir مراجعه و در آن‌جا ثبت‌نام کنند. این سایت که مدتی است برای هدایای مناسبتی وزارت ارتباطات به شهروندان راه‌اندازی شده، زمان‌بندی ثبت‌نام بسته اینترنتی ویژه انتخابات را منتشر کرده است که براساس رقم پایانی کد ملی هر فرد است:
 
ساعت ۱۲ دوشنبه ۳ خرداد تا ساعت ۱۲ سه شنبه ۴ خرداد افراد با رقم آخر کدملی ۰ و ۱ می توانند ثبت نام کنند.
ساعت ۱۲ سه شنبه ۴ خرداد تا ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد افراد با رقم آخر کد ملی ۲ و  ۳ ثبت نام می شوند.
ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد تا ساعت ۱۲ پنج شنبه ۶ خرداد افراد با رقم آخر کد ملی ۴ و  ۵ می توانند اقدام به ثبت نام کنند.
ساعت ۱۲ پنج شنبه ۶ خرداد تا ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد افراد با رقم آخر کدملی ۶ و  ۷ ثبت نام می شوند.
ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد تا ساعت ۱۲ شنبه ۸ خرداد افراد با رقم آخر کد ملی ۸ و ۹ ثبت نام می شوند.
همچنین از ساعت ۱۲ شنبه ۸ خرداد تا ساعت ۱۲ دوشنبه ۱۰ خرداد، ثبت نام برای تمامی کد ملی‌ها آزاد است.
همانطور که پیش‌تر اعلام شده، با تکمیل ثبت‌نام پیامی مبنی بر فعال‌سازی بسته هدیه حداکثر ظرف ۷۲ ساعت آینده نمایش داده می‌شود و فعال‌سازی این بسته از طریق پیامک به اطلاع مشترکان خواهد رسید.
 
هر بسته از زمان فعال‌سازی تا یک‌ماه اعتبار دارد و بسته‌های فعال فعلی مشترکین اینترنت سیار، در حال رزرو نگهداری می‌شوند و پس از اتمام بسته هدیه، باقی‌مانده بسته قبلی قابل استفاده خواهد بود.
 
و همچنین دلیل دریافت کد ملی برای اعطای بسته اینترنت رایگان ویژه انتخابات را، برقراری عدالت بین افراد دانست تا به هر شهروند فارغ از تعداد سیم‌کارت، یک بسته اینترنتی داده شود.
 
به گفته وزیر ارتباطات تا شب گذشته، یک میلیون نفر برای دریافت بسته اینترنتی رایگان ثبت نام کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.