تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 25, 2021
15:03 سه شنبه، 4ام خردادماه 1400
کد خبر: 124603

نسخه دوم سیستم عامل هارمونی ۱۲ خرداد برای گوشی‌های هوشمند رونمایی می‌شود

 
هواوی امروز از طریق شبکه اجتماعی ویبو تایید کرد که HarmonyOS 2.0 را ۱۲ خرداد در مراسمی در چین معرفی می‌کند. اگرچه سیستم عامل هارمونی همین حالا برای دستگاه‌های IoT و تلویزیون‌های هوشمند عرضه شده، ولی رونمایی ۱۲ خرداد بیشتر با هدف معرفی نسخه دوم این سیستم عامل برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها انجام خواهد شد.
 
هواوی با انتشار تیزر ویدیویی کوتاهی در صفحه ویبوی خود این خبر را به اطلاع کاربران رسانده. این ویدیو صفحه بوت سیستم عامل هارمونی را نشان می‌دهد که پیش از نمایش لوگوی HarmonyOS ابتدای لوگوی هواوی را به نمایش می‌گذارد. متن انتهای تیزر علاوه بر هارمونی، از معرفی یک محصول دیگر در این رویداد خبر می‌دهد. این محصول احتمالا میت‌پد ۲ خواهد بود که برای اولین بار با هارمونی عرضه می‌شود.
 
هواوی قبلا گفته بود که انتظار دارد تا پایان سال ۳۰۰ میلیون دستگاه از هارمونی استفاده کنند و یک سوم این آمار دستگاه‌هایی باشند که از کارخانه با این سیستم عامل به دست کاربران می‌رسند. این شرکت اوایل ۲۰۱۹ می‌خواست به بزرگ‌ترین فروشنده موبایل دنیا تبدیل شود ولی دولت آمریکا دو سال پیش تحریم‌هایی علیه هواوی تنظیم کرد که جلوی همکاری این غول چینی با شرکت‌های آمریکایی را گرفت. در نتیجه، هواوی دیگر نتوانست از سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) بهره‌مند شود.
 
هواوی در ماه اوت ۲۰۱۹ نسخه اول هارمونی را به عنوان جایگزینی برای اندروید معرفی کرد. این سیستم عامل هم مثل اندروید متن باز است و مبتنی بر لینوکس ساخته شده. طبق گزارش‌ها، نسخه بتای هارمونی شباهت بالایی به اندروید ۱۰ داشته، در نتیجه، این احتمال وجود دارد که نسخه نهایی هارمونی ۲.۰ شباهت بیشتری به اندروید ۱۱ پیدا کرده باشد.
 
رئیس هیئت مدیره هواوی اخیرا در رویداد Huawei China Ecological Conference 2021 گفته بود: «هارمونی سیستم عامل کاملا اختصاصی هواوی است که با هدف کاهش وابستگی به اندروید و فراهم‌سازی قابلیت‌ها و پشتیبانی‌های پلتفرمی بیشتر نسبت به سیستم عامل‌های موجود ساخته شده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.