تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 26, 2021
11:52 چهارشنبه، 5ام خردادماه 1400
کد خبر: 124629

سیستم عامل iOS 15 احتمالا به قابلیت ثبت و ردیابی غذاهای مصرفی مجهز می‌شود

 
با وجود اینکه تنها چند هفته تا معرفی سیستم عامل iOS 15 باقی مانده، ولی هنوز اطلاعات زیادی از این به‌روزرسانی به سطح اینترنت راه پیدا نکرده است. حالا به تازگی در گزارشی گفته شده که iOS 15 بهینه‌سازی‌هایی در زمینه دارک مود، اپ Messages، ردیابی غذاها و ویژگی‌هایی در اپ Health خواهد داشت.
 
به گفته کاربری در توییتر به نام Connor Jewiss که مدعی است iOS 15 را دیده، اپل در نظر دارد که ویژگی جدیدی را برای ثبت اطلاعات غذا در اپلیکیشن Health اضافه کند. این ویژگی احتمالا به کاربران اجازه خواهد داد تا با ثبت غذاهایی که مصرف می‌کنند، میزان دریافت کالری خود را ردیابی کرده و از ارزش‌های غذایی هر وعده خوراکی خود مطلع باشند. متاسفانه در حال حاضر جزئیات خاصی از این ویژگی در دسترس نیست و نمی‌دانیم که کاربر باید به‌صورت دستی این اطلاعات را وارد کند یا امکان استفاده از نوعی پایگاه داده غذایی خاص فراهم خواهد شد.
 
این منبع تغییرات رابط کاربری را هم که قبلا در اسکرین‌شات‌هایی افشا شده بود، تایید کرده است. Connor Jewiss می‌گوید سیستم عامل iOS 15 تنظیمات جدیدی برای بخش نوتیفیکیشن‌ها خواهد داشت و احتمالا ظاهر آن‌ها را روی لاک‌اسکرین عوض می‌کند.

مطابق گزارش امروز، iOS 15 احتمالا بهینه‌سازی‌های کوچکی در بخش دارک مود و اپلیکیشن Messages خواهد داشت. بلومبرگ قبلا در ماه آوریل گفته بود بخش نوتیفیکیشن‌ها هم به‌روز می‌شود تا کاربران بتوانند با توجه به شرایط فعلی خود تنظیمات آن را تغییر دهند. برای مثال تنظیمات پیش‌ساخته‌ای برای زمان بیداری، کار، خوابیدن و غیره ارائه می‌شود تا به راحتی و به سرعت بتوانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید.
 
وب‌سایت iMore هم گزارش Connor Jewiss را تایید کرده و می‌گوید از یک منبع تازه اطلاعات مشابهی دریافت کرده که البته شاید برخی از داده‌های آن اشتباه باشد. در حال حاضر مشخص نیست که هر دو گزارش اطلاعات خود را از یک منبع دریافت کرده‌اند یا منابع آن‌ها متفاوت بوده است.
 
نسخه جدید iOS احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل معرفی می‌شود که از ۱۷ خرداد آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود در این رویداد از نسل جدید مک‌بوک پرو هم رونمایی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.