تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 27, 2021
12:20 پنجشنبه، 6ام خردادماه 1400
کد خبر: 124675

۲طرح شرکت ملی پست کشور در کیش رونمایی شد

طرح بکارگیری ۴۰۰ دستگاه خودروی جدید پست و مرکز مکانیزه پست استان اصفهان به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
 
 مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این طرح های زیرساختی  که در کیش  اجرا شد، گفت:به منظور جلوگیری از تغییر نگرش مردمی نسبت به پست این شرکت موزه رشت، تبریز و سیستان و بلوچستان افتخار را داریم که گذشته راحیا کنیم. 
 
سبحانی با بیان اینکه برای افزایش اعتماد مردم، نیاز داشتیم تا زیرساخت های پست را بر اساس نیاز روز توسعه دهیم افزود: در این راستا مرکز تجزیه خلیج فارس با ۱۵ متر مربع و سایر استان ها، تقویت ۳۰ درصدی ناوگان حمل شهری و بین شی ناوگان پستی با خرید ۳۰ دستگاه کامیون و ناوگان شهری نیز با خرید ۴۰۰ دستگاه خودروی جدید ۱۰۰ درصد افزایش یافته است .
 
وی اضافه کرد: گام نهادن در مسیر هوشمند نیز از دیگر برنامه های این شرکت بود که در این راستا افتخار آن را داریم ۲ مرکز تهران و پنج مرکز استان ها در دستور کار قرار دارد که یکی از مراکز تهران رونمایی شده و امروز شاهد رونمایی مرکز مکانیزه هوشمند اصفهان هستیم در نطر داریم تا پایان ماموریت دولت در استان های خراسان رضوی، تبریز، شیراز و اهواز و گیلان نیز این خدمت را ارایه دهیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی گفت: در راستای سرعت دهی خدمات در بخش هوشمند سازی امروز توانستیم بعد از سال ها بحث پهباد پستی را در کشور راه اندازی کنیم تا در جاهایی که ضرورت دارد بتوانیم از این خدمت استفاده کنیم که کیش آغازگر این خدمت در کشور است.
 
وی با اشاره به راه اندازی پنج هاب استانی در کشور افزود: در سال جاری نیز این اقدام را در استان های همجوار به صورت مستقیم خطوط مبادله را راه اندازی کرده ایم تا ارسال پست در بسیاری از استان های کشور به کمتر از ۲۴ ساعت برسد.
 
سبحانی گفت: مهمترین خواسته جزیره کیش نیز در بحث پست صدور مجوز ارسال بسته های تولید سرزمینی بدون ممنوعیت و محدودیت ها به سایر نقاط است و اگر چه در این زمینه محدودیت قانونی وجود ندارد و در عمل مشکل داریم سعی می کنیم تا مجوز لازم آن را اخذ کنیم.
 
برای طرح توسعه ناوگان پستی کشور یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتیارات شرکت ملی پست هزینه شده است.
 
خدمات ارایه شده ارتباطی در مناطق محروم هرمزگان قابل تقدیر است 
 
استاندار هرمزگان گفت: توسعه خدمات ارتباطی در مناطق محروم این استان و جزایر آن از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل تقدیر است.
 
همتی افزود: این خدمات در شهرستان های بشاگرد و جزایر استان به خوبی توانسته خدمات لازم مردم را توسعه داده است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت های کیش به دلیل اینکه قرار است در سال ۱۴۰۵ به ۸۰ هزار نفر برسد و پذیرش گردشگری آن به سه میلیون نفر در هر سال برسد که برای رسیدن به ارایه خدمات ایده آل در این جزیره نیازمند آن هستیم تا زیرساخت های جزیره توسعه یاید.
 
جعفر آهنگران افزود: نیازمندی های این جزیره برای رسیدن به این مهم باید گفتمان سفر ارزان به کیشباید محقق شود که نیازمند حمایت تمام دستگاه های اجرایی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
وی افزود: تسریع اجرای فیبر نوری به جزیره هندورابی، توسعه فعالیت تله کیش در سایر مناطق آزاد، گسترش همکاری در ارایه در مرکز ملی تبادل اطلاعات، کاهش آلودگی های فرکانسی، توسعه نقاط تحت پوشش شرکت ایرانسل و عملیاتی شدن خودران ها در جزیره ، توسعه خدمات پست کیش، امکان ارسال کالاهای خرد از کیش به داخل کشور از طریق پپست از جمله درخواست های این جزیره از وزات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
آذری جهرمی برای بهره برداری از سه سامانه جدید هوشمند، رونمایی از ۴۰۰ دستگاه وانت مزدای جدید در چرخه پستی کشور و بهره برداری از مرکز مکانیزه استان اصفهان به صورت ویدیئو کنفرانس به کیش سفر کرده است.
 
وی عصر روز گذشته در جلسه شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت سامانه های جدید کیش هوشمند، سامانه حقوقی و سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی روند ارتقا زیرساخت های حوزه فناوری اطلاعات و امکانات ارتباطی کیش را بررسی کرد.
 
وی با حضور در نمایگشاه دائمی صنایع دستی منهورا جزیره کیش با فعالیت های بانوان هنرمند این جزیره آشنا شد و از خانه بومیان کیش برترین موزه بخش خصوصی کشور در سال ۱۳۹۹ – ۱۳۹۸ نیز بازدید کرد.
 
امروز نیز پس از رونمایی و افتتاح طرح ها از مجموعه های تله کیش و مرکز نوآوری بازدید کرده و با شرایط فعالیت شرکت های دانش بنیان ، کارآفرینان و صاحبان استارت آپ ها درکیش آشنا می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.