اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 28, 2021
13:15 جمعه، 7ام خردادماه 1400
کد خبر: 124694

دومین مرکز ” پردازش هوشمند پستی ” کشور در اصفهان افتتاح شد

 
 
 دومین مرکز " مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند (سورتینگ) پستی"کشور روز پنجشنبه از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان به بهره برداری رسید.
 
مرکز تجزیه و مبادلات استان اصفهان به‌عنوان هاب منطقه مرکزی کشور پس از مرکز خلیج فارس تهران، دومین مرکز پردازش هوشمند مبادلات پستی کشور است که به سامانه  سورتینگ مجهز شده است.
 
تجهیز این مرکز با توجه به افزایش ترافیک شبکه پستی و لزوم تقویت زیرساخت‌های لجستیک و حمل و نقل در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات و توسعه ظرفیت های موجود با تجهیز هاب‌های پستی به سامانه‌های پردازش هوشمند(سورتینگ) در دستور کار قرار گرفت.
 
ماشین آلات این سامانه دارای انواع سامانه‌های قرائت بارکد و لیبل مانند دوربین‌های مخصوص بارکد خوان هستند، بطوری‌که سورتر مرسوله می‌تواند بسته‌ها را بر اساس مقصد، وزن و حجم آنها تفکیک کند.
 
در این سامانه ابتدا مرسولات را به شکل منظم و با فواصل از پیش تعیین شده به صف قرار می‌دهند و سپس به سمت دستگاه پروفایلر که وظیفه خواندن بارکد و تشخیص مقصد ارسالی را دارد، هدایت می‌کنند.
 
پروفایلر علاوه بر شناسایی بارکد مرسوله، حجم با به عبارت دیگر ابعاد بسته را نیز محاسبه و اعلام می‌کند و در نهایت با محاسبات و اطلاعات موجود در نرم افزار ترکینگ مرسولات از شوت‌های مقصد از پیش تعیین شده و قابل تعریف خارج و آماده انتقال به وسایل نقلیه خاص می‌شوند.
 
این دستگاه می‌تواند تفکیک مرسولات تا سه هزار و ۶۰۰ بسته در ساعت و ۲۰ تا ۲۵ هزار بسته را در یک نوبت کاری انجام دهد و مشخصات بسته را به صورت مکانیزه در سامانه‌های کامپیوتری ذخیره و قابل برنامه ریزی کند.
 
افزایش امنیت، کاهش سیر، افزایش سرعت پردازش مرسولات، افزایش بهره وری منابع و جلوگیری از خطای احتمالی در تجزیه و رهسپاری از مزایای پیاده سازی این طرح محسوب می‌شود.
 
دومین مرکز " پردازش هوشمند پستی " کشور در اصفهان افتتاح شد
 
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در مراسم  افتتاح این طرح گفت: سال گذشته حدود پنج میلیون بسته و امانت در مرکز تجزیه و مبادلات اصفهان پردازش شد که امسال با راه اندازی سیستم سورتینگ مکانیزه، ظرفیت پردازش این مرکز به بیش از ۲۰ میلیون در سال خواهد رسید.
 
حسین غضنفری افزود: این مرکز که هم اکنون به صورت مستقیم با ۱۴ استان کشور در ارتباط است و تنها برای ۶ استان با تهران ارتباط دارد بتواند با استفاده از این سیستم با همان ظرفیت نیروی انسانی، تجزیه را به ۳۱ نقطه بصورت مستقیم انجام دهد.
 
وی ادامه داد: با استفاده از این فناوری سرعت سیر مرسولات بهتر و کیفیت ارسال مرسولات افزایش پیدا خواهد کرد و میزان آسیب به مرسولات به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.
 
غضنفری ابراز امیدواری کرد: شبکه ملی پست در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها به‌عنوان زیرساخت تجارت تجارت الکترونیک کشور و سکوی تجارت الکترونیک بتواند خدمات خوبی به مردم کشور ارائه کند.
 
۵۲ درصد واحدهای پستی در اصفهان، شهری و ۴۸ درصد در روستاهای استان فعال هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.