تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 29, 2021
11:50 شنبه، 8ام خردادماه 1400
کد خبر: 124719

هواوی ۱۲ خرداد از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی خواهد کرد

 
هواوی ۱۲ خرداد از نسخه دوم سیستم عامل هارمونی رونمایی خواهد کرد و در چند روز اخیر با انتشار تیزرهایی، از حضور محصولات دیگری در این رویداد خبر داده است. این شرکت ابتدا از عرضه هواوی واچ ۳ و تبلت میت‌پرو پرو ۲ در این رویداد خبر داد و اکنون احتمال رونمایی از سری هواوی P50 هم در این تاریخ مطرح شده است.
 
پوستر جدیدی که برای تبلیغ مراسم ۱۲ خرداد منتشر شده، دو حلقه فلزی را نشان می‌دهد که احتمالا دوربین‌های بزرگ موجود در سری P50 هستند. پیش‌تر در رندرها دیده بودیم که هواوی P50 در ماژول دوربین عقب از دو حلقه بزرگ استفاده می‌کند که سنسورها درون آن‌ها کار گذاشته شده‌اند. در شایعات آمده که سنسور اصلی این گوشی سنسور ۱ اینچی IMX800 سونی خواهد بود. افزون بر این، سری P50 باید آخرین همکاری هواوی و لایکا باشد که البته به استفاده از برند لایکا محدود خواهد بود. یعنی در این خانواده فناوری‌های لایکا را روی پرچمداران هواوی نخواهیم دید.
 
حالا برای مراسم ۱۲ خرداد باید منتظر سیستم عامل هارمونی، هواوی واچ ۳، میت‌پرو پرو ۲ و شاید سری P50 باشیم. با این حال، بهتر است درباره معرفی سری P50 امیدوار نشویم چون هنوز با قطعیت نمی‌توان از معرفی این خانواده در رویداد پیش رو صحبت کرد.
 
معرفی نسخه دوم سیستم عامل هارمونی می‌تواند آغازگر مسیر جدید حرکت هواوی باشد. بنیان‌گذار و مدیرعامل هواوی، «رن ژنگفی» هفته پیش در یادداشتی داخلی به کارمندان این شرکت گفته بود که توسعه نرم‌افزار می‌تواند آینده آن‌ها را تغییر دهد و به کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا کمک کند.
 
هواوی از ماه مه ۲۰۱۹ با قرارگیری در فهرست تحریم‌های آمریکا با مشکلات زیادی روبرو شد. این شرکت حالا ظاهرا با ورود به حوزه‌های تجاری جدید قصد دارد روزنه‌های امید تازه‌ای برای خود ایجاد کرده و به ادامه رقابت فعالانه در بازار امیدوار باشد. ژنگفی می‌گوید این شرکت می‌تواند روی توسعه نرم افزارهایی مانند MindSpore، سیستم عامل ابری مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم عامل هارمونی برای دستگاه‌های مختلف تمرکز کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.