تبلت

تلفن همراه

May 29, 2021
14:55 شنبه، 8ام خردادماه 1400
کد خبر: 124737

محدودیت آیپد پرو M1 در مصرف رم: فقط ۵ گیگابایت به ازای هر برنامه

 
 
توسعه‌دهندگان می‌گویند با وجود این که آیپد پرو M1 در دو پیکربندی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود، ولی هر اپلیکیشن نمی‌تواند بیشتر از ۵ گیگابایت رم مصرف کند.
 
به گزارش یک توسعه‌دهنده اپ طراحی و گرافیک Artstudio Pro، برنامه‌ها روی آیپد پرو M1 حداکثر امکان استفاده از ۵ گیگابایت رم را دارند. اگر یک اپ بخواهد میزان استفاده از رم را افزایش دهد، برنامه کرش می‌کند. ظاهرا این میزان فقط ۵۰۰ مگابایت نسبت به آیپد قبلی که ۶ گیگابایت رم داشت، افزایش پیدا کرده است.
 
این توسعه‌دهنده در صفحه توییتر خود در پاسخ به یکی از کاربران که انتظار داشت نسخه ۱۶ گیگابایتی آیپد پرو M1 مدیریت حافظه بهتری داشته باشد، نوشت: «در حال حاضر همه آیپدهای M1 به حافظه رم یکسانی دسترسی دارند. به محض این که امکان دسترسی بیشتری به حافظه فراهم شود، این ویژگی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.»
 
بیشترین مقدار رم در تاریخ آیپد به آیپد پرو سال گذشته اختصاص داشت که صرف‌نظر از حافظه داخلی ۶ گیگابایت رم ارائه می‌کرد. البته باید توجه داشت که محدودیت ۵ گیگابایتی فعلی به ازای هر اپلیکیشن اعمال می‌شود و کل دسترسی کاربر به رم را محدود نمی‌کند. با این وجود، همچنان مایه تاسف است که نمی‌توان در نسخه‌های رده بالا از حداکثر توان دستگاه استفاده کرد.
 
به عبارت دیگر، مدل دارای ۱ یا ۲ ترابایت حافظه داخلی با داشتن ۱۶ گیگابایت رم به کاربر اجازه می‌دهد اپ‌های بیشتری را در پس‌زمینه سیستم داشته باشد. سیستم عامل iPadOS امکان دسترسی به کل حافظه را دارد اما نمی‌گذارد هر اپلیکیشن بیشتر از ۵ گیگابایت حافظه مصرف کند.
 
کاربران آیپد مدت‌هاست نسبت به ناکارآمدی iPadOS اعتراض دارند و معتقدند که این سیستم عامل نمی‌تواند از تمام قابلیت‌های سخت‌افزاری آیپد پرو استفاده کند. اپل به‌زودی در WWDC 2021 از iPadOS 15 در کنار iOS 15 و macOS 12 رونمایی می‌کند. بلومبرگ مدعی است iPadOS 15 بزرگ‌ترین بازطراحی صفحه خانگی آیپد از زمان معرفی اولین تبلت اپل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.