تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 2, 2021
10:59 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124897

حمایت آمازون از قانونی شدن فروش ماریجوانا

شرکت آمازون از تصویب مصوبه ای فدرال برای قانونی شدن فروش ماریجوانا حمایت کرده و افزوده که دیگر قصد ندارد از کارکنان خود برای بررسی مصرف مواد مخدر تست بگیرد.
 
 
 به نقل از سی ان بی سی، دیو کلارک مدیر واحد مشتریان شرکت آمازون اعلام کرده که این شرکت از قانون سرمایه گذاری مجدد فرصت ماریجوانا حمایت می کند. بر اساس قانون یادشده مصرف ماریجوانا در سطح فدرال جرم نخواهد بود و اگر به علت مصرف آن برای فرد سوابق کیفری ثبت شده، همه این موارد حذف می شوند.
 
آمازون افزوده که سیاست تست گرفتن از کارکنانش در زمینه بررسی مصرف مواد مخدر را نیز تغییر خواهد داد تا مصرف ماریجوانا دیگر جرم تلقی نشود. پیش از این افرادی که ماریجوانا مصرف می کردند، حق کار کردن در آمازون را نداشتند. اما از این پس چنین محدودیتی وجود نخواهد داشت.
 
در عین حال بسیاری از کارشناسان هشدار می دهند که آزادشدن خرید و فروش ماریجوانا در آمریکا به طور گسترده می تواند تبعات خطرناک امنیتی، اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی داشته باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.