اپراتورها

تلفن همراه

June 2, 2021
14:43 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124920

آیا مخابرات ۴۰۰ کسب وکار اینترنتی را قطع کرده است؟

به دنبال درج خبر «مخابرات ۴۰۰ کسب وکار اینترنتی را قطع کرد» از سوی خبرگزاری اقتصاد ۲۴؛ شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: براساس قوانین و مقررات رگولاتوری تنها سرشماره دو شرکت علی رغم تذکرات متعدد مخابرات قطع شده است.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، براساس قوانین و مقررات کشور و رگولاتوری در خصوص سرشماره ها و شماره های خدماتی فعال در کشور ، شرکت مخابرات ایران موظف است آن دسته از سیپ ترانک ها(سیپ (SIP) مخفف Session Initiation Protocol بوده و به طور ساده یک پروتکل جهت برقراری مکالمه بر روی بستر شبکه می باشد.) و سرشماره های E1 (خط تلفن E1 ایوان از جمله خطوط دیجیتال به شمار می رود. بر روی هر خط تلفن E1 امکان برقراری 30 تماس همزمان میسر است) که شناسه شاهکار را دریافت نکرده اند ، قطع کند.
 
براساس مقررات رگولاتوری ، برخی سرشماره ها مانند سیپ ترانک و E1 باید در اختیار شرکت های حقوقی باشد و از سامانه شاهکار، شناسه دریافت کرده باشند .در غیر این صورت ، سرشماره شرکت هایی که این قانون را رعایت نکرده اند، قطع میشوند.
 
در رابطه به این خبر، شرکت مخابرات ایران متذکر می شود که اینکه قطع 400کسب و کار اینترنتی منتشر شده است ، اخبار غلطی ست . براساس آمار مخابرات ایران، تنها سرشماره دو شرکت که علی رغم تذکرات متعدد مخابرات مبنی به مراجعه به این شرکت وبررسی و تکمیل پرونده ، بی توجهی کردند؛ قطع شده است.
 
باید متذکر شد که این تفکر که اپراتوری مایل به قطع سرویس ها و خدمات خود است ؛ تفکری کاملا اشتباه است زیرا که اپراتور با قطع سرویس خودش متضرر می شود ولی می بایست قوانین و مقررات را اجرا کند . بنابراین پایگاه های اطلاع رسانی و خبری بهتر است در انتقال اطلاعات و درج اخبار ، صحت و صداقت را سرلوحه کار خود داشته و همچنین با جمع آوری اطلاعات دوسویه ، اخبار را به طور کامل جهت تنویر افکار عمومی درج کنند .
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.