تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 2, 2021
17:19 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1400
کد خبر: 124945

هواوی نسل جدید تبلت میت پد پرو را با سیستم‌ عامل هارمونی معرفی کرد

 
هواوی از سه تبلت میت پد جدید شامل میت پد پرو ۱۲.۶ اینچی و نسخه‌ کوچک‌تر ۱۰.۸ اینچی در کنار میت پد جدید ۱۱ اینچی رونمایی کرد. محصولات جدید هواوی نه‌ تنها اولین تبلت‌هایی محسوب می‌شوند که از سیستم‌عامل هارمونی بهره می‌گیرند؛ بلکه نسخه‌ کوچک‌تر میت پد پرو در کنار میت پد ۱۱ به جای بهره‌گیری از تراشه‌ هواوی، به چیپست اسنپدراگون ساخت کوالکام مجهز شده‌اند. 
 
تحریم‌های گوگل موجب شده تا هواوی نتواند برنامه‌های پیش‌فرض اندروید را روی محصولات خود نصب کند و به همین دلیل به سمت سیستم‌عامل اختصاصی کوچ کرده است. همچنین تحریم‌های ایالات متحده نیز باعث شده تا محصولاتی که از تراشه‌های اختصاصی هواوی استفاده می‌کنند نتوانند به بازار این کشور وارد شوند. در نهایت هواوی چاره‌ای جز استفاده از تراشه‌های کوالکام نداشته است. البته HarmonyOS هنوز از ضعف پشتیبانی از سوی توسعه‌دهندگان رنج می‌برد و پیشنهاد آن به کاربران خارج از بازار چین کمی عاقلانه نیست.

میت پد پرو همراه با قلم M-Pencil، شباهت‌های بسیاری به آیپد پرو اپل دارد. هواوی امسال نیز در عضو جدید خانواده تبلت میت پد، برخی از ویژگی‌های آیپد را قرض گرفته است. برای مثال اکنون به کمک قابلیت FreeNote می‌توان دست خط کاربر را در باکس‌های متنی وارد کرد. همچین صفحه‌ خانه نیز میزبان پنلی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها خواهد بود. وبکم دستگاه در حاشیه‌ی بلندتر قرار گرفته است تا چینش مناسب‌تری برای کنفرانس‌های ویدیویی داشته باشد. نمایشگر دستگاه از پنل OLED با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد و می‌تواند عمق مشکی مناسبی ارائه دهد.
 
از سایر مشخصات میت پد پرو می‌توان به باتری ۱۰۰۵۰ میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ وات، شارژ بی‌سیم ۲۷ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات اشاره کرد. سه لنز برای دوربین اصلی، چهار میکروفن و هشت بلندگو در کنار وای‌فای ۶ نیز قابلیت‌های ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند. هواوی هنوز سخنی پیرامون پشتیبانی از اتصال ۴G یا ۵G مطرح نکرده است.

 
هواوی در کنار میت پد پروی جدید از نسل جدید قلم M-Pencil هم رونمایی کرده است. هواوی اشاره دارد که قلم جدیدش از دقت بیشتری نسبت به قبل بهره‌مند است و نرخ تاخیر ۹ میلی‌ثانیه را ارائه می‌دهد و از پوشش پلاتینیومی استفاده می‌کند.  تاکنون جزئیاتی پیرامون قیمت دستگاه منتشر نشده است ولی غول فناوری چین وعده داده است که در آینده جزئیات بیشتری پیرامون آن منتشر می‌کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.