اپراتورها

تلفن همراه

June 3, 2021
12:18 پنجشنبه، 13ام خردادماه 1400
کد خبر: 124947

افتتاح نخستین دوره کارآموزی آکادمی همراه

نخستین دوره کارآموزی آکادمی همراه اول با مأموریت تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال آغاز بکار کرد.
 
 
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاحیه نخستین دوره کارآموزی سازمانی همراه اول صبح امروز چهارشنبه 12 خرداد 1400، با حضور 40 نفر از متقاضیان تأیید صلاحیت شده، قائم مقام مدیرعامل و معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی شرکت ارتباطات سیار ایران در برج ستاره ونک برگزار شد.
 
همزمان با انتشار نخستین فراخوان ثبت نام و ورود به این دوره، بیش از 3600 متقاضی با ثبت اطلاعات و ارسال رزومه برای 40 موقعیت کارآموزی گروه همراه اول، اعلام آمادگی کردند که سرانجام پس از آزمون های ارزیابی و مصاحبه، نهایتا برترین افراد برای این موقعیت ها در نظر گرفته و وارد شروع دوره چهارماهه شدند.
 
منتخبان نخستین دوره در طول پروسه آموزش با کمک مربیان متخصص، به صورت حرفه ای با بازارکار و موقعیت مربوطه شغلی آشنا شده و پس از گذراندن آموزش های موردنیاز، حتی امکان ادامه همکاری بلندمدت برای آنان نیز در صورت توافق هر دو طرف فراهم است.
 
کارآموزی سازمانی یا Internship مدلی فراگیر برای شناسایی، ارزیابی، جذب، آموزش و اجتماعی سازی کارکنان جدیدالورود به سازمان هاست. این مدل به عنوان الگویی کارآمد سالیان طولانی است که در اکثر شرکت های معتبر بین المللی پیاده سازی می‌شود و علاوه بر کمک به سازمان ها برای یافتن نیروی انسانی با انگیزه و توانمند، مسیر بسیار مناسبی را نیز برای کارجویان فراهم کرده که بتوانند نقشه راه شغلی خود را بر اساس الگویی مبتنی بر آموزش و شایستگی آغاز کنند.
 
براساس اطلاعات جمع آوری شده از متقاضیان حضور در دوره اول، بالغ بر 50 درصد متقاضیان از گروه بانوان و 65 درصد کل جامعه آماری از دانشگاه های دولتی بوده اند.
 
طرح کلی کارآموزی آکادمی همراه نیز در قالب سه فاز آموزش، نظارت حین انجام وظایف و تفویض و بهره برداری و مجموعا در مدت زمان چهار ماه به سرانجام خواهد رسید.
 
در این مراسم حمید بهروزی، قائم مقام همراه اول و جعفر بلوک آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی شرکت ارتباطات سیار ایران نیز حضور داشتند که ضمن تشریح جایگاه اپراتور اول تلفن همراه از ابعاد مختلف، ساختار سازمانی جاری همراه اول را نیز برای کارآموزان شرح دادند.
 
بهروزی با اشاره به تغییر رویکردهای این اپراتور در دو سال اخیر، اظهار کرد: رویکرد همراه اول با در اختیار داشتن 100 میلیون مشترک، ارائه سرویس های نوآورانه و دیجیتال با استفاده از ظرفیت و توانمندی های داخلی است.
 
وی ضمن اشاره به پلتفرم های بزرگی نظیر «شاد» که اکنون در حال بهره برداری است و توسط متخصصان داخلی توسعه یافته است، ابراز کرد: امیدواریم با تدارک دیدن پروسه جذب از طریق کارآموزی سازمانی، بتوانیم به توانمندتر شدن هر چه بیشتر پروژه های نوآورانه کنونی کمک کنیم و بتوانیم بزرگترین سرویس ها را در منطقه داشته باشیم.
 
گفتنی است آکادمی همراه با مأموریت تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال در تابستان 1399 آغاز به کار کرده است. این آکادمی به پشتوانه دانش و توسعه شرکت های بزرگی مانند همراه اول می‌کوشد نیازهای آموزشی، عمومی، تخصصی و فاصله مهارتی میان تحصیلات دانشگاهی و فضای کار را با طراحی و اجرای دوره های آموزشی و کارآموزی سازمانی پوشش دهد.
 
همچنین همراه اول به عنوان «لوکوموتیو پرقدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال»، سالهاست که با سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و سرمایه های بومی، درصدد است تا هر چه زودتر چشم انداز «تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمند سازی اکوسیستم دیجیتال» را محقق سازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.