امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 4, 2021
12:29 جمعه، 14ام خردادماه 1400
کد خبر: 124981

آنتی ویروس Norton 360 اجازه استخراج اتریوم را به کاربران می‌دهد

 
 
شرکت امنیت سایبری «NortonLifeLock» به برنامه آنتی ویروس Norton 360 قابلیتی را اضافه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق این محصول بتوانند با خیال راحت و بدون نیاز به غیرفعال کردن آنتی ویروس،‌ اتریوم استخراج کنند. 
 
نورتون معتقد است که چنین قابلیت‌هایی مرتبط با استخراج رمزارزها می‌تواند مورد توجه کاربران قرار گیرد و تنظیمات پیش فرض موجب می‌شود تا کاربران دیگر نیازی به اجرای کدهای مشکوک با احتمال آسیب به رایانه نداشته باشند.
 
«وینسنت پیلت»  مدیر ارشد محصولات شرکت امنیت سایبری NortonLifeLock افتخار می‌کند که اولین شرکتی است امنیت سایبری است که به استخراج کنندگان رمزارز اتریوم چنین امکاناتی می‌دهد.
 
شرکت نورتون گفته است که مشترکان می‌توانند رمز ارزهای استخراج شده را روی کیف پول ابری نورتون (Norton Wallet) نگهداری کنند. همچنین کلید اختصاصی برای جابه‌جایی پول به صرافی کوین بیس نیز وجود دارد. نورتون ادعا می‌کند که کاربران در گذشته باید آنتی ویروس خود را برای استخراج بسیاری از رمز ارزها و اجرای برنامه‌های مرتبط، غیرفعال می‌کردند اما به لطف قابلیت جدید دیگر نیازی به چنین کاری نخواهد بود. 
 
آنتی ویروس نورتون به صورت پیش‌فرض روی لپ‌تاپ‌های برخی از تولیدکنندگان نصب شده است و اکنون چنین محصولاتی از ابزار استخراج رمز ارز بهره خواهند برد. اما چنین فرایندی ممکن است نگرانی‌هایی پیرامون استخراج گسترده رمز ارز توسط کاربران عادی و آسیب به محیط زیست را افزایش دهد. همچنین ممکن است دولت‌ها برای کنترل چنین شرایطی، مالیات بیشتری روی دستگاه‌ها اعمال کنند و در نهایت مصرف‌کنندگان نهایی مجبور به پرداخت بهای اضافه شوند. 
 
اما نصب پیش‌فرض نرم‌افزارهای استخراج رمز ارز می‌تواند شیوه‌ جدیدی برای ارائه محصولات رایگان یا ارزان را فراهم کند. برای مثال تولیدکنندگان رایانه ممکن است محصولات خود را با قیمت کمتر یا شرایط ویژه‌ای به بازار عرضه کنند، اما چنین دستگاه‌هایی به صورت مداوم در حال استخراج رمز ارزها خواهند بود و با استفاده از برق خانگی کاربران، سود کلان و پیوسته‌ای برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند. 
 
به نظر می‌رسد نورتون در حال فراهم کردن شرایطی است که احتمال دارد در بلند مدت، کنترل آن به آسانی امکان‌پذیر نباشد. نورتون در پست وبلاگ تنها خبر از امکان استخراج اتریوم داده است اما طبق گزارش خبرگزاری CNN، این شرکت در نظر دارد امکان استخراج سایر رمز ارزها را نیز برای کاربران خود فراهم کند. در حال حاضر تنها طیف محدودی از دارندگان آنتی ویروس نورتون می‌توانند از قابلیت جدید آن استفاده کنند اما در آینده‌ی نزدیک دسترسی گسترده و عمومی فراهم خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.