اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

June 7, 2021
13:03 دوشنبه، 17ام خردادماه 1400
کد خبر: 125032

اتحادیه اروپا و انگلیس برای تحقیق از فیس بوک متحد شدند

 
 
رگولاتورهای انگلیس و اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره سواستفاده فیس بوک از اطلاعات مربوط به تبلیغات طبقه بندی شده برای دستیابی به مزیت در بازار آغاز کرده اند.
 
به نقل از ورج، رگولاتورهای اتحادیه اروپا و انگلیس تحقیقاتی آنتی تراستی (ضدانحصار) درباره سرویس Marketplaces فیس بوک آغاز کرده‌اند. آنها نگران هستند که این سرویس رقابت برای تبلیغات دسته بندی شده را مختل می‌کند.
 
اتحادیه اروپا و انگلیس می‌خواهند بدانند آیا فیس بوک به طور ناعادلانه از اطلاعات مربوط به آگهی‌ها برای رقابت در بازار تبلیغات دسته بندی شده، استفاده کرده است یا خیر. همچنین آنها در این تحقیقات با یکدیگر همکاری می‌کنند.
 
به گفته مارگارت وستاگر کمیسر رقابت کمیسیون اتحادیه اروپا، در حال حاضر فیس بوک ذخایر بزرگی از اطلاعات درباره فعالیت‌های کاربران در شبکه اجتماعی و فراتر را جمع آوری می‌کند. به این ترتیب می‌تواند گروه‌های خاصی از مشتریان را هدف بگیرد.
 
در بخشی از بیانیه او آمده است: ما جزئیاتی را بررسی می‌کنیم تا مشخص شود آیا این اطلاعات به فیس بوک یک مزیت رقابتی ناعادلانه در بخش تبلیغات دسته بندی شده آنلاین می‌دهد یا خیر. افراد می‌توانند در بخش مذکور کالا و خدمات بفروشند و فیس بوک نیز می‌تواند با شرکت‌هایی رقابت کند که اطلاعاتشان را جمع آوری می‌کند.
 
به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات اولیه نگرانی‌هایی را به وجود آورد که فیس بوک از اطلاعات مربوط به سرویس‌های تبلیغات دسته بندی شده رقبایش استفاده می‌کند تا با آنها رقابت کند.
 
کمیسیون اتحادیه اروپا و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تحقیقاتی رسمی و دقیق برای ارزیابی این نگرانی‌ها انجام می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.