اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

June 7, 2021
13:37 دوشنبه، 17ام خردادماه 1400
کد خبر: 125044

مدیرعامل مخابرات خبر داد: رشد 17 درصدی متوسط درآمد از هر کاربر

ICTna.ir – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  از رشد 38 درصدی متوسط درآمد از هر کاربر از سال 96 تا 99 خبر داد و گفت: این رقم در سال 99 در مقایسه با سال 98 نیز رشد 17 درصدی داشته است.
 
Soltani.JPG
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مجید سلطانی صبح امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت همچنین از رشد 61 درصدی سهم بازار مخابرات، رشد 161 درصدی تعداد مشترکان، رشد 156 درصدی مشترکان باند پهن و رشد 61 درصدی سهم باند پهن خبر داد.
 
او افزود: متوسط مصرف دیتای مشترکان در هر ماه به 54 گیگابایت رسیده که نسبت به سال 98 رشد 17 درصدی داشته است. و مخابرات در بازار باند پهن در سال 99 توانست 80 درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهد.
 
به گفته سلطانی، شرکت مخابرات ایران از سال 95 تا 99 در بخش ثابت و سیار رشد دیتا و پهنای باند داشته است و میزان ترافیک آن به 22 هزار و 673 ترابایت در روز رسیده است.
 
او گفت: مخابرات در شبکه ارتباط سیار بیش از 99 میلیون مشترک موبایل با سهم بازار 53.6 درصدی دارد و 42 میلیون مشترک، مصرف‌کننده دیتا هستند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره عملکرد مالی این شرکت نیز از افزایش 33 درصدی درآمد عملیات تلفیقی به ارزش 317 هزار و 990 میلیارد ریال، رشد 24 درصدی درآمد شرکت اصلی با رقم 84 هزار و 287 میلیاد ریال، سود خالص تلفیقی 33 هزار و 312 میلیارد ریال، سود خالص شرکت اصلی 17 هزا رو 911 میلیارد ریال خبر داد و گفت: روند سود تلفیقی هر سهم 471 ریال است.
 
او در تحلیل کاهش سود خالص شرکت مخابرات گفت: تورم شدید در سال 99 هم در حوزه ریال و هم ارز، فشار سنگینی را به شرکت وارد کرد و هزینه‌ها را افزایش داد.
 
سلطانی، افزایش هزینه‌های نیروی انسانی، عدم اصلاح تعرفه خدمات و روند مخارج سرمایه تفیقی را از دیگر دلایل کاهش سود خالص مخابرات در سال 99 عنوان کرد.
 
او، توسعه جریان درآمدی با ارایه خدمات ارزش افزوده و محتوا، کسب درآمد از حوزه اقتصاد دیجیتال، توسعه بازار و خدمات مشارکتی، اجرای پروژه‌های زودبازده برای افزایش درآمد، بهبود رضایت مشتریان، کنترل هزینه‌ها با رویکرد بهره‌گیری از نشتی‌های درآمد، ارتقای بهره وری، اصلاحات ساختاری و هم‌افزایی و همگرایی با ارتباطات سیار برای تحقق FMC را از سیاست‌ها و برنامه‌های مخابرات در سال 1400 عنوان کرد.
 
به گفته سلطانی، اهم برنامه‌های مخابرات در سال 1400 شامل اجرای قرارداد بیت استریم، قرارداد مشارکت با VoDها، ارایه چهار محصول جدید مبتنی بر رادیو، توسعه هسته شبکه، توسعه هفت هزار کیلومتر فیبر نوری، توسعه شبکه دسترسی به میزان 700 هزار پورت تلفن ثابت و یک میلیون و 200 هزار پورت اینترنت پرسرعت و نوسازی و بهسازی تجهیزات پاور 1100 مرکز می‌شود.
 
او گفت: وصول 500 میلیارد تومان از بدهی مشتریان، رفع خرابی در زمان معین، کسب درآمد 100 میلیارد تومان از مرکز تماس و کاهش 500 نفری پرسنل مراکز تماس پس از یکپارچه‌سازی مرکز تماس از دیگر برنامه‌های شرکت مخابرات ایران در سال جاری هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.