سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 7, 2021
17:14 دوشنبه، 17ام خردادماه 1400
کد خبر: 125065

مایکروسافت Edge را بهترین مرورگر ویندوز معرفی کرد

مایکروسافت ادعا می‌کند که در رقابت تنگاتنگ بین مرورگرهای اینترنتی مخصوص رایانه‌ها اول شده است. این غول نرم‌افزاری طی یک سال گذشته به تدریج ویژگی‌های جدید را به مرورگر Edge اضافه کرد تا عملکرد و سرعت راه‌اندازی آن را بهبود بخشد.
 
قابلیت‌های اضافه شده جدید به مایکروسافت امکان داد تا امروز ادعا کند که از «کروم 91» گوگل هم پیشی گرفته است و در زمینه مرورگرهای اینترنتی بهتر از رقبا عمل کرده است.
 
گروه توسعه دهنده Edge مایکروسافت روی وبلاگ رسمی این مرورگر اینترنتی توضیح دادد: «زمانی که نسخه 91 مرورگر Edge مایکروسافت اواخر این هفته عرضه شود، ‌بهترین نسخه مرورگر در ویندوز 10 خواهد بود».
 
مایکروسافت برای اولین بار از مارس سال جاری اقدامات خود را برای ارائه قابلیت‌های جدید در Edge شروع کرد و هم اکنون ادعا می‌کند که با این اتفاقات مرورگر مربوطه 41 درصد سریع‌تر عمل می‌کند.
 
ویژگی‌های جدید مربوط به تب‌ها برای باز کردن صفحات جدید که در اوایل سال جاری ارائه شد برای بهبود عملکرد مرورگر طراحی شده است.
 
این برنامه هم اکنون به طور خودکار منابع سیستم را برای تب‌های غیرفعال آزاد می‌کند و در نتیجه به عملکرد بهتر و سرعت بالاتر آن کمک می‌کند تا در نهایت مرورگر از درگیر کردن حافظه و پردازنده در پس زمینه فعالیت‌های خود جلوگیری کند. مایکروسافت همچنین در تلاش است حالت عملکرد مجزا برای Edge را مورد آزمایش قرار دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.