اپلیکیشن

تلفن همراه

June 8, 2021
11:40 سه شنبه، 18ام خردادماه 1400
کد خبر: 125086

اپل Health قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات سلامتی را فراهم خواهد کرد

 
اپلیکیشن Apple Health در iOS 15 به قابلیت‌های جدید متنوعی مجهز می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به ویژگی اشتراک‌گذاری اطلاعات با پزشک و اعضای خانواده یا دریافت نوتیفیکیشن آنی پیرامون سلامت فرد اشاره کنیم.
 
اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود از ویژگی‌هایی برای اپ سلامت رونمایی کرد. این شرکت گفت تمام اطلاعات کاربران در این اپلیکیشن رمزنگاری می‌شود تا حتی کوپرتینویی‌ها هم به آن‌ها دسترسی نداشته باشند. قابلیت Sharing به نحوی طراحی شده تا اطلاعاتی مثل داده‌های خواب یا فعالیت‌های بدنی را که ممکن است از خاطرتان برود، به‌راحتی در اختیار پزشک قرار دهید.
 
این ویژگی از سوی دیگر می‌تواند به‌خصوص برای کسانی مفید باشد که از اعضای سالمند خانواده مراقبت می‌کنند و به این داده‌ها نیاز دارند. اپل همچنین سه قابلیت دیگر را به اپ Health اضافه می‌کند که شامل Walking Steadiness ،Trends و توضیحات بیشتر درباره آزمایش‌ها است.
 
Walking Steadiness تغییرات به وجود آمده در نحوه گام برداشتن و تعادل کاربر را ردیابی می‌کند تا خطر افتادن فرد را ارزیابی نماید. در صورتی که اپ Health چنین خطری را شناسایی کند، آن را از طریق نوتیفیکیشن به اطلاع می‌رساند.
 
در iOS 15 همچنین قابلیتی به نام Trends اضافه می‌شود که می‌تواند در داده‌های سلامت شما الگوهای بلند مدت از جمله تغییر در تحرک یا فیزیولوژی را شناسایی کرده و به شکل بهتری اهدافتان را ارزیابی کند. به‌علاوه، در این نسخه اطلاعات بیشتری درباره داده‌های آزمایشگاهی ارائه می‌شود تا مثلا با اصطلاحات مهم و خطراتی که در معرض سلامتی‌تان قرار دارند بیشتر آشنا شوید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.