تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 8, 2021
14:53 سه شنبه، 18ام خردادماه 1400
کد خبر: 125100

دونالد ترامپ: بیت کوین یک کلاهبرداری است و دلار آمریکا باید در جهان حکمرانی کند

 
رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس بیزینس» گفته بیت کوین یک کلاهبرداری است که روی ارزش دلار آمریکا تاثیر می‌گذارد.
 
ترامپ در مصاحبه‌اش گفته بیت کوین را بخاطر رقابت با دلار دوست ندارد:
 
«بیت کوین شبیه به یک کلاهبرداری است. من آن را دوست ندارم چرا که یک ارز دیگر است که می‌خواهد با دلار رقابت کند.»
 
رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفته می‌خواهد دلار ارز جهان باشد و در دنیا حکمرانی کند: «ارز جهان باید دلار باشد و من فکر نمی‌کنم که باید تمام بیت کوین‌های جهان در گردش باشند. به نظرم باید آن‌ را به شدت کنترل کرد و به رگولاتوری نیاز دارد. این رمزارز اهمیت دلار را زیر سوال می‌برد.»
 
دونالد ترامپ در حالی علیه بیت کوین صحبت کرده که السالوادور به عنوان اولین کشور جهان، می‌خواهد بیت کوین را به عنوان ارز رسمی بشناسد و معاملات آن را قانونی اعلام کند.
 
قیمت بیت کوین در هفته‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته و البته یکی از دلایل افزایش قیمتش هم مربوط به گفته‌ها و توییت‌های مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک بود. اما با اعلام خبر عدم پذیرش بیت کوین از سوی تسلا، وضعیت بازار قرمز شد.
 
اگرچه ماسک با اقدامات بعدی‌اش مانند تشکیل شورایی برای رفع مشکلات مربوط به استخراج بیت کوین کمی به بهبود وضعیت بازار کمک کرد، اما شرایط به گونه‌ای است که ارزش بیت کوین همچنان رو به کاهش است.
 
در کنار اظهارنظرهای ماسک، باید به ممنوعیت‌ها در چین هم اشاره کنیم. بانک‌ها و کمپانی‌های پرداخت الکترونیکی در چین نمی‌توانند سرویس‌های مربوط به رمزارزها را در اختیار مشتریان قرار دهند.
 
قیمت بیت کوین حالا کمتر از ۳۵ هزار دلار است و در نزدیکی ۳۰ هزار دلار قرار دارد. قیمت این رمزارز چندین ماه پیش از ۶۰ هزار دلار فراتر رفته بود. اما سوال مهم این است: آیا ارزی با این همه نوسان می‌تواند ارزهای مطرح جهان مانند دلار را تهدید کند یا خیر؟ نظر شما چیست؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.