تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

June 8, 2021
16:43 سه شنبه، 18ام خردادماه 1400
کد خبر: 125111

مینگ-چی کو: اولین هدست واقعیت افزوده اپل فصل دوم ۲۰۲۲ معرفی می‌شود

 
اپل احتمالا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ از اولین هدست واقعیت افزوده (AR) خود رونمایی می‌کند. این دستگاه قرار است عینکی با شیشه‌های شفاف باشد و شرکت Genius از تامین‌کنندگان اصلی قطعات آن خواهد بود.
 
به گزارش تحلیلگر مشهور محصولات اپل، «مینگ-چی کو» این شرکت هدست‌های AR خود را در فصل دوم ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد. او در یادداشت جدیدش روی تامین‌کننده‌ای به نام Genius Electronic Optical تمرکز کرده و می‌گوید این شرکت تامین قطعات محصولات AR و VR شرکت‌هایی مثل فیسبوک، سونی و اپل را برعهده خواهد داشت.
 
مینگ-چی کو مدعی است که هدست واقعیت افزوده اپل برای ارائه تجربه ویدیویی AR از لنز هم استفاده می‌کند. بر طبق گزارش‌های قبلی، کوپرتینویی‌ها در حال کار روی یک جفت هدست AR هستند. دستگاه اول از فناوری واقعیت ترکیبی پشتیبانی می‌کند و بر اساس شایعات قرار بود در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ معرفی شود. در ادامه دستگاه ظریف‌تری با فناوری واقعیت افزوده احتمالا در حوالی سال ۲۰۲۵ به بازار می‌آید.
 
آقای کو در ماه ژانویه ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرده بود که اولین هدست AR اپل در سال ۲۰۲۱ معرفی شود، اما در ماه مارس این موعد را تا اواسط ۲۰۲۲ به تعویق انداخت. حالا گزارش امروز هم این پیش‌بینی را تایید می‌کند.
 
 
«مارک گرومن»، خبرنگار بلومبرگ قبلا در ماه مارس گفته بود که معرفی هدست اپل ظرف «چند ماه آینده» انجام می‌شود اما با گذشت چند ماه از زمان پیش‌بینی او هنوز نه تنها این دستگاه را ندیده‌ایم، بلکه گزارشی هم پیرامونش منتشر نشده است. اپل دیشب در WWDC 2021 نیز به این محصول اشاره‌ای نکرد.
 
کو در گزارش امروز می‌گوید شرکت Genius در تولید آیفون ۱۳ هم ایفای نقش خواهد کرد و تامین‌کننده انحصاری دوربین عریض و تله‌فوتوی این تلفن هوشمند خواهد بود. دیگر تامین‌کننده این قطعه در زنجیره تامین اپل، Largan بود که گفته می‌شود نتوانسته رضایت اپل را جلب کند و فعلا از آن‌ها خواسته شده تا عرضه قطعات را متوقف کنند.
 
شرکت Genius در حال حاضر مشغول پر کردن جای Largan است و مینگ-چی کو اعتقاد دارد که در نهایت می‌تواند تامین ۶۵ تا ۷۰ درصد از لنزهای اپل را در دست بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.