سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 9, 2021
17:01 چهارشنبه، 19ام خردادماه 1400
کد خبر: 125162

AMD دو کارت گرافیک رادئون پرو W6600 و W6800 را معرفی کرد

 
AMD از دو مدل کارت گرافیک سری رادئون پرو W6000 رونمایی کرده است که از معماری RDNA2 برخوردار هستند و برای ورک‌استیشن در نظر گرفته شده‌اند.
 
AMD دو مدل کارت گرافیک معرفی کرده است که شاید مهم‌ترین ویژگی آن‌ها برخورداری از معماری RDNA2 باشد. دو کارت گرافیک رادئون پرو W6600 و W6800 که عمدتاً برای ور‌ک‌استیشن طراحی شده‌اند، ویژگی‌های سخت‌افزاری منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند.
 
RDNA2  نوعی معماری است که بیشتر مورد توجه گیمرها قرار گرفته؛ اما هدف اصلی محصولات جدید AMD کاربران حرفه‌ای خواهند بود. طبق گزارش Videocardz، مهم‌ترین مدل میان دو محصول جدید، رادئون پرو W6800 نام دارد که در مجموعه پردازنده‌های سری ناوی ۲۱ قرار می‌گیرد. W6800 محصولی پرچم‌دار به نظر می‌رسد؛ اما مانند رادئون RX 6800 از ۸۰ واحد پردازشی که دارد، تنها از ۶۰ واحد استفاده خواهد کرد. چنین امری در حالی رخ می‌دهد که محصولاتی مانند رادئون RX 6900 XT و RX 6800 XT از  تعداد بیشتری واحد پردازشی قدرت می‌گیرند.

 
علاقه‌مندان به خرید W6600، از محصولی برخوردار خواهند شد که ۸ گیگابایت رم اختصاصی با توان طراحی حرارتی ۱۰۰ وات دارد؛ اما دارندگان W6800 می‌توانند از ۳۲ گیگابایت رم اختصاصی از نوع ECC با توان طراحی حرارتی ۲۵۰ وات استفاده کنند. رادئون پرو W6600 بر اساس سری ناوی ۲۳ ساخته شده است و ۲۸ واحد پردازشی فعال دارد و از نظر سیستم خنک‌سازی برخلاف مدل W6800، به جای دو اسلات تنها یک اسلات از کیس را اشغال می‌کند.
 
شاید بتوان این دو کارت گرافیک سری رادئون پرو W6000 را شبیه به مدل‌های سری امپر خواند؛ با این تفاوت که برای کارهای ورک‌استیشن عرضه می‌شوند. قیمت مدل W6600 انتظار می‌رود در حدود ۶۵۰ دلار و مدل W6800 در حدود ۲۲۵۰ دلار باشد.
 
معرفی دو مدل کارت گرافیک AMD در حالی رخ می‌دهد که بازارهای مختلف با کمبود قطعات نیمه‌رسانا مواجه شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد رشد بازار پردازنده‌ی گرافیکی ادامه دارد. در خبری گفته شد بازار پردازنده‌ی گرافیکی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰، با رشد ۳۹ درصدی همراه بوده است. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.