اپراتورها

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 13, 2021
17:07 یکشنبه، 23ام خردادماه 1400
کد خبر: 125291

شرکت فولاد هرمزگان چگونه با استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل از چالش‌های ارتباط درون‌سازمانی گذر کرد؟

 
 
شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد کشور است که از محصولات آن برای ساختن پروفیل، لوله‌های آب و نفت، مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی و همچنین بدنه خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شود.
 
کیفیت کار هر سازمان به عوامل متعددی بستگی دارد. در میان گزینه‌های مختلف، بسیاری از عوامل تأثیرگذار وجود دارند که در نگاه اول به چشم نمی‌آیند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها ارتباط درون‌سازمانی است. به طوری که برقرار نشدن ارتباطی امن و پایدار میان اعضای هر شرکت می‌تواند شرکت را با مشکلات مختلفی مواجه کند. شرکت فولاد هرمزگان هم از شرکت‌هایی است که با چنین چالشی مواجه بوده است.
 
چالش‌های شرکت فولاد هرمزگان در زمینه ارتباط درون سازمانی
 
شرکت فولاد هرمزگان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید فولاد کشور است که از محصولات آن برای ساختن پروفیل، لوله‌های آب و نفت، مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی و همچنین بدنه خودرو و لوازم خانگی استفاده می‌شود.  این شرکت حدود چهار  تا پنج هزار نفر پرسنل دارد و به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته فعالیت می‌کند. به همین دلیل
 
هماهنگ شدن و حفظ ارتباط پرسنل در این شرکت از عوامل حیاتی به شمار می‌آید. از طرفی، سر و کار داشتن کارکنان با ریخته‌گری و مواد مذاب، محیط کارخانه را به محیطی پرخطر تبدیل و اهمیت داشتن بسترهای ارتباطی پایدار و امن را بسیار پررنگ کرده است.
 
اما شرکت در برقراری ارتباط درون‌سازمانی دچار چالش بود، چرا که تنها ابزار ارتباطی موجود، که شامل خطوط تلفن ثابت داخلی و دستگاه‌های بی‌سیم بود، نمی‌توانست پاسخ‌گوی نیازهای شرکت باشد و ارتباطی نامحدود و پایدار را در اختیار کارکنان قرار دهد.
 
در نتیجه، مدیران به فکر یافتن راهکاری مناسب برای حل این چالش افتادند. آن‌ها در نهایت راه حل مسئله خود را در استفاده از راهکار موبایل سازمانی ایرانسل(MVPN) یافتند.
9856
 
سرویس موبایل سازمانی ایرانسل MVPN
 
سرویس موبایل سازمانی یاMVPN  راهکاری است که بر بستر مجموعه‌ای از  سیم ‌کارت‌ های سازمانی ایرانسل فعال می‌شود. کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس می‌توانند همه امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان خود ایجاد و با اختصاص شماره‌های سریالی به کارمندان برقراری تماس را تسهیل کنند.
 
این سرویس علاوه بر آسان کردن تماس، هزینه‌های آن را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. به این صورت که شرکت با پرداخت آبونمان ماهیانه، امکان برقراری تماس رایگان و نامحدود را در اختیار کارمندان خود قرار می‌ دهد.
 
سرویس موبایل سازمانی در شرکت فولاد هرمزگان
 
در اولین گام، شرکت فولاد هرمزگان دوهزار عدد سیم‌کارت سازمانی خریداری کرد. سپس همه خطوط ثابت به شبکه سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل متصل و با آن یکپارچه شدند. با این تغییرات، کارکنان، صاحب شماره‌های داخلی کوتاهی شدند و می‌توانستند از طریق سیم‌کارت‌های سازمانی در شرکت تماس بگیرند.
 
این سیستم به پرسنل امکان این را می‌‍‌داد که در هر مکان و هر زمان، بدون داشتن نگرانی از دست دادن تماس‌های داخلی و نیاز به حضور در پشت میز کار خود‌، به تماس‌ها پاسخ دهند و همیشه در دسترس باشند.
 
به گفته کارشناس مخابرات این شرکت: «پیش از راه‌اندازی این سرویس، هزینه برقراری ارتباط میان اعضای شرکت به 40 میلیون تومان در ماه می‌رسید. اما پس از آن، هزینه مکالمات ماهیانه حدود ۷۵٪ کاهش یافته است». با کاهش این هزینه‌ها که بخش عمده‌ای از آن بر عهده کارکنان بود، شرکت توانست رضایت حداکثری پرسنل خود را به دست بیاورد.
 
کارشناس مخابرات فولاد هرمزگان همچنین اظهار کرد: «میزان رضایت کلی از این سرویس بیش از 90 درصد بوده و ایرانسل در ارائه این سرویس، پیشرو عمل کرده. همچنین پشتیبانی 24 ساعته و در هفت روز هفته  کسب‌وکار سازمانی ایرانسل،  بسیار رضایت‌بخش ارزیابی شده است.»
 
تغییرات مثبتی که استفاده از این سرویس در روند فعالیت شرکت فولاد هرمزگان ایجاد کرده، سبب شده که این شرکت استفاده از سرویس موبایل سازمانی را برای شرکت‌های دیگر از جمله کارخانجات تولیدی و پیمان‌کاران هم راهگشا بداند و به آن‌ها توصیه کند که از این سرویس برای بالا بردن هر چه بیشتر بهره‌وری سازمان خود استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.