سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 19, 2021
15:04 شنبه، 29ام خردادماه 1400
کد خبر: 125477

سرقت یک محموله گران‌قیمت تراشه در بحران جهانی تراشه

 
 
با توجه به امتداد کمبود جهانی تراشه، یک محموله تراشه گرانقیمت در هنگ کنگ سرقت شده است.
 
به نقل از گیزموچاینا، طبق گزارش‌های اخیر کمبود جهانی تراشه در آینده نزدیک برطرف نمی‌شود. در حالی که تولید کنندگان محصولات الکترونیکی سعی دارند فعالیت‌های خود با توجه به ذخایر اندک تراشه را ادامه دهند، ابعاد و پیامدهای جدیدی از چالش کمبود تراشه آشکار شده است.
 
براساس اخبار منتشر شده در هنگ کنگ، سارقان زنجیره ذخایر تراشه را هدف گرفته‌اند. به گفته رسانه هنگ کنگی «ون وی پو» سارقان محموله‌ای از تراشه را که قرار بود به مقصد خود ارسال شود، هدف گرفتند. در این گزارش اشاره شده سرقت در سوم ژوئن ۲۰۲۱ و در ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت هنگ کنگ اتفاق افتاده است. قرار بود یک شرکت لجستیکی محموله‌ای شامل ۱۴ جعبه تراشه الکترونیکی گرانقیمت به ارزش ۶۴۴ هزار دلار را به انبار تولید کننده برساند.
 
در راه انتقال محموله تراشه‌ها به طبقه هشتم یک ساختمان صنعتی، سه مرد به کمک راننده کامیون حمله کردند و آن را ربودند. هرچند این رویداد به سرعت به پلیس اطلاع داده شد، اما سارقان ردیابی نشدند.
 
در اوایل ماه جاری گزارشی از یک شرکت تحلیل بازار نشان داد صنعت نیمه رسانا از افزایش تقاضا سود برده و در نتیجه شرکت‌های تولید کننده این کالا، قیمت محصولاتشان را افزایش داده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.