سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 22, 2021
11:34 سه شنبه، 1ام تیرماه 1400
کد خبر: 125596

سامسونگ از گلکسی کروم‌بوک گو با نمایشگر ۱۴ اینچی و پردازنده سلرون اینتل رونمایی کرد

 
سامسونگ از جدیدترین لپ‌تاپ خود با سیستم عامل کروم رونمایی کرد. گلکسی کروم‌بوک گو سامسونگ وزن و ضخامت کمی دارد، به پردازنده اینتل سلرون مجهز شده است و همچنین از شبکه ارتباطی LTE پشتیبانی می‌کند.
 
این کروم‌بوک کره‌ای‌ها دارای نمایشگر ۱۴ اینچی IPS LCD است که متاسفانه رزولوشن پایینی دارد. رزولوشن این پنل برابر ۱۳۶۶ در ۷۶۸ است که برای یک لپ‌تاپ مدرن در سال ۲۰۲۱ قابل قبول نیست.
 
قدرت گلکسی کروم‌بوک گو را پردازنده ۲ هسته‌ای و ۱۰ نانومتری اینتل سلرون N4500 تامین می‌کند که دارای پردازشگر گرافیکی اینتل UHD با ۱۶ واحد اجرایی است. این محصول در نسخه‌های مختلفی با ۴ یا ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR4X به فروش می‌رسد. کاربران می‌توانند این کروم‌بوک را با ۳۲/۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی eMMC سفارش دهند و البته به درگاه کارت حافظه هم دسترسی دارند.

سامسونگ جدیدترین کروم‌بوک خود را به کیبورد استاندارد بدون نام‌پد، یک ترک‌پد بزرگ با قابلیت پشتیبانی از مولتی‌تاچ، اسپیکر استریو ۱.۵ واتی و وبکم ۷۲۰p مجهز کرده است.
 
در بخش ارتباطات با شبکه LTE، وای‌فای ۶، یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-A، دو پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون روبه‌رو هستیم. این کروم بوک تنها ۱۵.۹ میلی‌متر ضخامت و ۱.۴۵ کیلوگرم وزن دارد.

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک گو به یک باتری ۴۲.۳ وات ساعتی مجهز شده و همچنین با یک شارژر ۴۵ واتی USB Type-C در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.
 
در حال حاضر سامسونگ قیمت و همچنین تاریخ عرضه این لپ‌تاپ را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود کروم‌بوک جدید کره‌ای‌ها با قیمت پایه ۲۹۹ دلار از راه برسد. این محصول تنها در رنگ نقره‌ای فروخته می‌شود و احتمالا در روزهای آینده در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی عرضه شود.
 
فروش کروم‌بوک‌ها در ماه‌های گذشته و بخاطر شیوع کرونا افزایش چشمگیری پیدا کرد، بنابراین افزایش فعالیت شرکت‌های مختلف در این بخش جای تعجب چندانی ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.