بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 22, 2021
15:37 سه شنبه، 1ام تیرماه 1400
کد خبر: 125618

بانک مرکزی چین می‌خواهد محدودیت‌ها برای فعالان بازار رمزارزها بیشتر شود

 
بانک مرکزی چین از Alipay و چهار بانک دولتی خواسته تا محدودیت‌ها و اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای مبادلات و تراکنش‌های رمزارزها درنظر بگیرند.
 
بانک خلق چین (PBOC) رسما از Alipay، بانک صنعت و بازرگانی چین، بانک کشاورزی، بانک ساخت و ساز و بانک پس انداز چین درخواست کرده است تا امکان پرداخت را برای کاربرانی که در معاملات رمزارز فعالیت دارند، مسدود کرده و مانع حضور آنها در بازار رمزارزها شوند. این موسسه‌های مالی از ارائه خدماتی همچون افتتاح حساب بانکی نیز برای چنین مشتریانی منع شده‌‌اند.
 
به دنبال درخواست بانک خلق چین از این موسسه‌های مالی،‌  Alipay  در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد قصد دارد با استفاده از سیستم نظارتی،‌ مشتریانی که معاملات رمزارز انجام می‌دهند را شناسایی کند تا مانع فعالیت آنها شود. چهار بانک و موسسه مالی چین بر اساس درخواست مطرح شده، موظف هستند که نظارت بیشتری روی مبادلات رمزارزها داشته باشند و ممنوعیت‌هایی را برای چنین کاربرانی در نظر بگیرند.
 
 
این نخستین باری نیست که چین این روند را در مورد مبادلات رمزارزها در پیش می‌گیرد و چنین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را در نظر می‌گیرد. روز گذشته نیز به دنبال تصمیم سومین بانک بزرگ چین مبنی بر ممنوعیت تمامی تراکنش‌های مربوط به رمزارزها از جمله بیت کوین، شوک دیگری به بازار وارد شد و قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه ریزش حدود ۱۰۰۰ دلاری را تجربه کرد.
 
از سوی دیگر افزایش فشار چین در استخراج رمزارزها باعث شده است که هش ریت بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود طی ۸ ماه گذشته برسد. رمزارزها بازاری بزرگ در کشور چین است و نیمی از بیت کوین جهان در همین کشور تولید می‌شود. با این وجود، مقامات چین ماه گذشته میلادی تصمیم گرفتند دست به اقداماتی علیه این صنعت بزنند. مقامات چین به علت ریسک‌های مالی، می‌خواهند استخراج و مبادلات رمزارزها را محدود و متوقف کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.