اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 22, 2021
17:23 سه شنبه، 1ام تیرماه 1400
کد خبر: 125626

پیش‌بینی رشد سالانه ۱۹.۴ درصدی بخش ارتباطات

 
 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای بخش ارتباطات رشد سالانه ۱۹.۴ درصدی ارزش‌افزوده در نظر گرفته شده که گویای محرک و پیشران بودن بخش ارتباطات در کشور است.  
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «فرهاد معارفی» امروز در مراسم رونمایی از سند ارتقای بهره‌وری دربخش ارتباطات با اشاره به اهمیت بهره وری و ضرورت ارتقای بهره وری در برنامه ششم توسعه، گفت: در ماده ۳ این قانون رشد اقتصادی کل کشور ۸ درصد تعیین شده است در حالی که برای بخش ارتباطات رشد سالانه ۱۹.۴ درصدی ارزش‌افزوده در نظر گرفته شده که گویای محرک و پیشران بودن بخش ارتباطات در کشور است.  
معارفی رشد سالانه بهره‌وری در بخش ارتباطات را در برنامه ششم توسعه ۶.۵ درصد عنوان کرد و گفت: پیش بینی این اعداد برای بخش ارتباطات نشان می دهد که کشور و مسوولین قوه مقننه از بخش ارتباطات انتظار و توقع ویژه ای دارند.
وی به تکالیف برنامه ششم برای بهره وری در دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات با کمک سازمان ها و دستگاه های زیرمجموعه خود موفق به شناسایی موانع ارتقای بهره وری در بخش شده است که مبتنی بر آن سند و برنامه عملیاتی ارتقای بهره‌وری تهیه و تنظیم شد.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری نزدیک سازمان ملی بهره وری برای تهیه سند و برنامه عملیاتی این حوزه، گفت: امروز شاهد یک نقشه راه و بیش از ۶۰ برنامه عملیاتی به تفکیک دستگاه‌های برای استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در بخش ارتباطات هستیم.  
وی اراده و عزم بالاترین تا پایین‌ترین مقام دستگاه ها را یکی از مهم‌ترین اصول برای اجرای موفق این سند عنوان کرد و افزود: وقتی سطوح بالای مدیریتی کشور برای بهره‌وری نقش مهمی در اسناد بالادستی کشور در نظر گرفته‌اند  ما نیز باید اراده خود را در این راستا متمرکز کنیم.
فاطمه پهلوانی رییس سازمان بهره‌وری نیز با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه بهره وری، گفت: امیدواریم این رویکرد در سایر دستگاه های اجرایی الگو شود.
وی با اشاره به تدوین سند ارتقای بهره وری در بخش ارتباطات، از آن به عنوان یک اتفاق در ارتقای فرهنگ سازمانی برای یک حرکت بلند مدت برای دستیابی به اهداف بهره وری در مدیریت کشور یاد کرد.
پهلوانی به احکام و تکالیف برنامه ششم در این حوزه اشاره کرد و گفت: در موضوع بهره وری برخی از بخش‌ها مانند ارتباطات، از هدف بهره وری که رشد سالانه ۶.۵ درصد برای آن تعریف شده بود، عبور کرده که نشان دهنده فعال و پویا بودن این بخش اقتصادی در کشور است.
وی به برنامه عملیاتی پیوست سند بهره وری در بخش ارتباطات اشاره کرد و افزود: این برنامه برای اجرای آزمایشی یک ساله ابلاغ شده است.  
بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه نیلوفر مراد حاصل مدیر کل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و دبیر شورای راهبری بهره‌وری بخش درباره فرآیند تهیه و تدوین سند بهره وری در بخش ارتباطات توضیحاتی ارائه کرد.
در پایان و بعد از رونمایی از این سند نیز از کسانی که در تهیه و تدوین سند بهره وری در بخش ارتباطات و برنامه اجرایی آن همکاری داشتند با اهدای لوحی تقدیر شد.
 
سند ارتقای بهره‌وری در بخش ارتباطات با حضور رییس سازمان بهره‌وری و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و رئیس شورای راهبری بهره‌وری بخش ارتباطات رونمایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.