تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

June 23, 2021
11:52 چهارشنبه، 2ام تیرماه 1400
کد خبر: 125641

TSMC تولید تراشه برای اپل و برخی خودروسازان را در اولویت قرار می‌دهد

 
کمبود جهانی تراشه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است و TSMC قصد دارد اولویت تامین چیپ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به نیاز نسل جدید آیفون اپل و سفارش خودروسازان اختصاص دهد.
 
در گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «DigiTimes» اپل و برخی شرکت‌های خودروساز قرار است در اولویت دریافت تراشه از سوی TSMC‌ قرار بگیرند. ظاهرا تامین کننده تایوانی چیپ با سفارش‌های متعددی از سوی سایر تولیدکنندگان روبرو است ولی اپل و برخی خودروسازان را در اولویت قرار داده است. به گفته منابع آگاه، TSMC همچنین قرار است در سه ماهه سوم تولید خود را برای تامین نیاز نسل جدید آیفون افزایش دهد.
 
سایر تامین کنندگان تراشه در زنجیره تامین اپل از جمله «جنسیس لاجیک» و «پاراد تکنولوژی» نیز برای تامین سفارش‌های اپل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ظاهرا حجم تولید خود را نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۱ در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌‌دهند.
 
به نظر می‌رسد حجم سفارش‌های اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا می‌کند و زنجیره تامین اپل خود را برای این موضوع آماده می‌کند. انتظار می‌رود آیفون ۱۳ در سال جاری با زمان‌بندی معمول‌تری معرفی شود. پیشتر نیز گفته شده بود که اپل امسال برخلاف سال گذشته، گوشی‌های سری آیفون ‍۱۳ را طبق برنامه همیشگی معرفی و روانه بازار می‌کند.
 
انتظار می‌رود آیفون ۱۳ سپتامبر یا شهریور ماه از راه برسد. شیوع ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی کارخانه‌های تامین‌کننده قطعات اپل باعث شد این شرکت پس از سال‌ها، سری آیفون ۱۲ را دیرتر از همیشه معرفی و روانه بازار کند. با این حال امسال با واکسیناسیون گسترده در چین و همچنین تلاش برای ادامه واکسیناسیون در کشورهای اطراف مانند تایوان، انتظار نمی‌رود آیفون‌های جدید دیرتر از گذشته معرفی شوند.
 
درنهایت باید دید اپل چه برنامه‌ای را برای معرفی آیفون ۱۳ دنبال می‌کند و آیا با مشکل تامین چیپ روبرو خواهد شد یا خیر
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.